Do proljeća novi prijevoznik na lokalnim linijama u Velikoj Gorici

Najgore što nam se može dogoditi je da sada ostanemo na onomu na čemu trenutno jesmo, upozorio je gradonačelnik Krešimir Ačkar

Na 4. sjednici Gradskog vijeća primljeno je na znanje izvješće o organizaciji javnog prijevoza na području Grada Velike Gorice.

Naime, prijevoz na području i s područja Grada Velike Gorice obavlja se na temelju desetogodišnjeg ugovora sklopljenog sa Zagrebačkim električnim tramvajem (ZET) još u siječnju 2009. godine, a koji se u međuvremenu produžavao za određeno razdoblje. Mjesečna subvencija više puta je povećavana, najnovije od listopada do kraja 2021. godine na iznos od 3.600.000 kuna/mjesečno, a ako Grad ne dobije novog pružatelja usluge javnog komunalnog prijevoza (opaska: prijevoza unutar jedinice lokalne samouprave, ne između Velike Gorice i Zagreba) morat će sklopiti dodatak ugovora na visini zadnje ugovorene subvencije.

– Cijena karte je ostala 4 kune. Povećavali smo subvenciju karte, i to dvostruko, samo kako njezina cijena za građane ne bi bila skuplja. ZET je nudio da karta bude 12 ili 15 kuna, na to nismo htjeli pristati, međutim mi ne možemo praviti reda u ZET-u, rekao je gradonačelnik Krešimir Ačkar.

Kako bi se dugoročno riješilo pitanje javnog prijevoza, objasnio je pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet Dubravko Katulić, Grad je od Fakulteta prometnih znanosti naručio izradu projektne dokumentacije pod nazivom „Analiza javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu Grada Velike Gorice“ iz koje je uočen neiskorišten potencijal željezničkog prijevoza te se nametnula potreba za sinergijom dvaju modaliteta putovanja – autobusnog i željezničkog.

Slijedom rečenog, Fakultet prometnih znanosti izradio je dokument „Studija javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika Grada Velike Gorice“ s ciljem izrade prijedloga poboljšanja postojećih, kao i uvođenja novih komunalnih linija prijevoza putnika. Studija je pokazala mogućnosti poboljšanja u vidu modela optimalnih trasa kretanja linija, povezivanja željezničkog kolodvora s lokalnim linijskim prijevozom putnika uz usklađenje polazaka sa željezničkim polascima prema Zagrebu, povezivanje naselja koja prije nisu imala javni prijevoz, izmjene pojedinih trasa linija radi prilagođavanja putnicima te povećanje broja polazaka na pojedinim linijama.

– Kolege s Fakulteta prometnih znanosti napravili su najbolji mogući prijedlog i on je bio pušten u javnu raspravu. Također, 95% predloženih ideja dobivenih javnom raspravom uvrštene su u njega. Ekološki prihvatljiv, sigurniji i brži prijevoz trebao bi biti dostupan svakom građaninu Velike Gorice, nadodao je gradonačelnik.

Također, studijom je izračunata cijena od maksimalno 16 kuna po kolnom kilometru za vozila koja trenutno prometuju na lokalnoj mreži, točnije ukupno ostvarenih 1.258.469,62 kilometara godišnje te troška od 20.135.513,92 kune, dok je za međužupanijski prijevoz trošak subvencije predviđen u iznosu od 12.000.000 kuna uz nastavak dogovora sa ZET-om.

– Intencija je da međužupanijske linije ostanu prema Zagrebu, ali da pojačamo infrastrukturu. Najgore što nam se može dogoditi je da sada ostanemo na onomu na čemu trenutno jesmo. Tražimo prihvatljivu i realnu cijenu po kilometru koju nam ZET ne nudi, zaključio je Ačkar.

S tim u svezi, u nastavku sjednice s 21 glasom za te 1 suzdržanim prihvaćen je i prijedlog odluke o komunalnom linijskom prijevozu putnika na području Grada Velike Gorice kojom će se započeti s pripremnim radnjama oko raspisivanja javnog natječaja za prijevoznika lokalnih komunalnih linija. Očekuje se da će se navedeni raspisati početkom sljedeće godine te da bi se ugovor s novim prijevoznikom mogao potpisati u proljeće. Sredstva za subvenciju u prethodno prihvaćenom prijedlogu proračuna planirana su u iznosu od 35.000.000 kuna.