VIDEO Besplatno se provozajte u najstarijem zagrebačkom tramvaju
U jutarnjim satima 5. rujna 1891. godine prvi put su planirano i organizirano gradskim ulicama krenula tramvajska kola, pokretana jednom konjskom snagom.
Iz tramvajskog spremišta koje je bilo na lokaciji današnjeg Tehničkog muzeja, po tračnicama dugim osam kilometara, vozač Ferdo, kondukter Vid i konj Belko krenuli su na svoju prvu vožnju.
Interes građana je bio ogroman te se procjenjuje kako se već idućeg dana tramvajem vozilo 20 000 ljudi što je zapanjujuća brojka ako se uzme u obzir kako je Zagreb tada imao nešto više od 40 000 stanovnika.
Tadašnje tiskovine pisale su kako se konj zbog pretrpanosti tramvaja nije mogao krenuti s mjesta te su građani silazili i gurali kola.
1910. godine “jedna konjska snaga” zamijenjena je električnim motorom.
Kako bi na poseban način proslavili ovaj važan jubilej, u suradnji s Tehničkim muzejom “Nikola Tesla” iz ZET-a su organizirali prigodnu vožnju muzejskom linijom 21 s legendarnim modelom tramvaja M24., koji je proizveden točno prije 100 godina u ZET-ovim radionicama pod stručnim vodstvom inženjera Dragutina Mandla.
Muzejska linija 21 će u četvrtak, 5. rujna, voziti na relaciji: Ljubljanica – Vodnikova – Glavni kolodvor – Trg žrtava fašizma – Trg bana Josipa Jelačića – Frankopanska – Savska – Ljubljanica.