Bernardić predstavio prometna rješenja: Kružna željeznica, metro i modernizacija javnog prijevoza

Na predstavljanju su sudjelovali stručnjaci za promet Stipan Matoš i geolog Stanislav Frančišković-Bilinski, uz nezavisnog kandidata za gradonačelnika Zagreba Davora Bernardića.
Jedan od najgorih javnih prijevoza u Europi
Bernardić je oštro kritizirao trenutnu situaciju u javnom prijevozu. “U posljednje četiri godine tramvaji iskaču iz tračnica, autobusi se kvare i zapaljuju, a linije su neredovite. Građani, osobito djeca i umirovljenici, čekaju tramvaje koji ne dolaze, dok na ZET-ovoj aplikaciji piše da su uredno stigli”, rekao je. Također je naglasio da se vlast hvali novim tramvajima, iako je u četiri godine stigao samo jedan, dok je u vrijeme Milana Bandića isporučeno 140 tramvaja. “Zagreb ima jedan od najgorih javnih prijevoza u Europi”, zaključio je Bernardić.
Kružna željeznička linija “Cug u krug”
Jedan od ključnih projekata platforme Servus Zagreb je kružna gradska željeznica, koja bi koristila postojeću infrastrukturu uz minimalna ulaganja. Linija bi prolazila kroz ključne dijelove grada, omogućujući brzu i direktnu povezanost kvartova. Prema Bernardiću, građani bi iz Dugava do Glavnog kolodvora stizali za samo 11 minuta.
Planirana ruta kružne linije: Glavni kolodvor – Dubrava – Čulinec – Peščenica – Kozari Bok – Ranžirni kolodvor – Dugave – Sloboština – Sveta Klara – Trnsko – Kajzerica – Knežija – Cibona – Glavni kolodvor.
Dodatno, predloženo je povezivanje zračne luke sa Zagrebom željezničkom linijom, što bi zahtijevalo minimalna ulaganja u modernizaciju postojeće infrastrukture.
Metro: brza, sigurna i održiva budućnost Zagreba
Geolog Stanislav Frančišković-Bilinski objasnio je da je zagrebačko tlo pogodno za gradnju metroa, unatoč čestim argumentima o podzemnim vodama i trusnom tlu. “Beč ima slične geološke uvjete, a mnogi gradovi s još težim uvjetima već imaju metro. Potresi nisu prepreka jer se metroi grade čak i u Japanu”, rekao je.
Planirane su dvije metro linije:
- Sjever-jug: Gračani – Mihaljevac – Trg bana J. Jelačića – Glavni kolodvor – Trnje – Novi Zagreb – moguća veza do zračne luke (14 km, od čega 4 km podzemno).
- Jugozapad-sjeveroistok: Prečko – Špansko – Knežija – Jarun – Trešnjevka – Trg bana J. Jelačića – Maksimir – Dubrava – Sesvete (24 km, od čega 6 km podzemno).
Cijena projekta kreće se između 1,9 i 3,8 milijardi eura, no uz 85 % financiranja iz fondova EU, Grad Zagreb bi trebao pokriti samo 285 do 570 milijuna eura. Plan provedbe predviđa izradu dokumentacije i financiranje u prvom mandatu, početak gradnje u drugom, a prva linija metroa bila bi operativna do kraja drugog mandata.
Integracija javnog prijevoza i smanjenje prometnih gužvi
Stručnjak za promet Stipan Matoš istaknuo je nužnost integracije javnog prijevoza s prigradskom željeznicom i uvođenja jedinstvenog tarifnog sustava koji uključuje Zagrebačku županiju. Plan predviđa povećanje broja vlakova i veću povezanost s tramvajskim i autobusnim linijama. “Zagreb mora prepoznati stvarne potrebe građana i prilagoditi prometnu infrastrukturu kako bi olakšala kretanje, a ne ga ograničavala”, rekao je Matoš.
Servus Zagreb kao alternativa nesposobnoj vlasti
-Imamo najbolji tim, najbolji program i vrijeme je da Zagreb postane najbolji“, poručio je Bernardić, istaknuvši da je Servus Zagreb jedina alternativa nesposobnoj i neefikasnoj vlasti. Naglasio je da su predloženi projekti realni, financijski održivi i ključni za kvalitetniji život građana. “Vrijeme je za promjene – Zagreb zaslužuje uspjeh! – zaključio je.