GRAD RADI, DRŽAVA KOČI

DKOM srušio odluku HAC-a. Novi južni ulaz u Zagreb tek krajem desetljeća?

Iako radovi na proširenju Sarajevske avenije traju već mjesecima, ključni dio projekta – nadvožnjak preko Ranžirnog kolodvora – i dalje nema izvođača. Državna komisija poništila je odluku o odabiru izvođača, čime se dodatno produžuje realizacija novog južnog ulaza u Zagreb, ali i odgađa puštanje tramvajske pruge
sarajevska cesta Grad Zagreb

Proširenje Sarajevske avenije, dugo obećavani projekt koji bi trebao biti novi južni ulaz u Zagreb, ponovno je naišlo na ozbiljnu birokratsku prepreku. Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) poništila je odluku Hrvatskih autocesta (HAC) o odabiru izvođača radova za izgradnju nadvožnjaka preko Ranžirnog kolodvora, koji je ključan za povezivanje nove prometnice s obilaznicom.

Riječ je o najkompleksnijem dijelu projekta, čija realizacija ovisi o HAC-u, dok su prometnica i tramvajska pruga u nadležnosti Grada Zagreba, koji je već započeo s radovima. No bez nadvožnjaka, cijeli sustav ostaje nefunkcionalan – cesta bi završavala na livadi, a tramvaj ne bi mogao prometovati do okretišta koje se nalazi ispod nadvožnjaka, piše Večernji list.

Tri godine do gradilišta – u najboljem slučaju

Iako je još u prosincu 2023. raspisan natječaj za izvođača radova, a sredinom ožujka 2024. kao najpovoljnija odabrana ponuda tvrtke GIP Pionir, žalbe drugih ponuditelja – kineske tvrtke CRBC i zajednice Kamgrada i Maeg Costruzioni – urodile su plodom. DKOM je, nakon tromjesečnog postupka, odlučio kako je HAC pogrešno ocijenio ponude, zbog čega slijedi nova evaluacija. Ta procedura trebala bi trajati oko mjesec dana, ali postoji mogućnost novih žalbi i dodatnih kašnjenja.

U idealnim okolnostima, gradilište nadvožnjaka moglo bi biti otvoreno tek krajem 2025. godine. Prema projektnoj dokumentaciji, radovi bi potrajali gotovo tri godine, što znači da bi novi ulaz u grad mogao biti završen tek 2028. ili 2029.

Tramvaj čeka most

U međuvremenu, Grad planira dovršiti cestu do kraja ove godine, a tramvajsku prugu početkom sljedeće. Međutim, kako je potvrdio i gradonačelnik Tomislav Tomašević, tramvaj bez nadvožnjaka ne može u promet jer okretište ovisi o njegovoj izgradnji.

– Tramvajska pruga je povezana s time da počnu radovi na nadvožnjaku i ako oni budu kasnili, imamo problema s njezinim puštanjem u funkciju. Vodimo razgovore da i to premostimo – rekao je Tomašević.

U razmatranju je mogućnost etapnog izvođenja projekta, kako bi se omogućila gradnja okretišta i neovisno o nadvožnjaku. No za sada je sve i dalje u zoni planiranja, dok stvarna dinamika ovisi o državnim postupcima koji se još jednom pokazuju kao usko grlo velikih infrastrukturnih projekata.

Aktualno
Grad Zagreb