VELIKI PLANOVI

Butković otkrio: Očekuje se da će dionica pruge Dugo Selo – Križevci biti gotova sljedeće godine

Hrvatska vlada najavila je ambiciozne projekte modernizacije Hrvatskih željeznica te niz poboljšanja u cestovnom i zračnom prometu
oleg butković Patrik Macek/PIXSELL

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je ključne planove i projekte koji će značajno unaprijediti prometnu infrastrukturu u zemlji.

Butković je za HRT najavio da će, unatoč nemogućnosti potpuno izbjegavanja gužvi tijekom vrhunca turističke sezone, biti uveden treći trak na najopterećenijim dionicama autocesta.

– Pripremamo treću traku prema Karlovcu i Bosiljevu te na Zagrebačkoj obilaznici. Dokumentacija i građevinske dozvole trebale bi biti spremne za realizaciju kroz godinu do godinu i pol, rekao je ministar.

Dodao je kako će novi sustav naplate cestarina, koji kasni zbog COVID krize, omogućiti prolazak do 3000 vozila u jednom satu na ulazu ili izlazu s autoceste. Hrvatske autoceste (HAC) osigurale su 100 milijuna eura iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti za ovaj projekt, koji bi trebao biti dovršen do 2026. godine. Među cestovnim projektima spomenuta je i nova cijev tunela Učka.

Na pitanje o stanju željezničkog prometa, Butković je istaknuo kako je sada došlo vrijeme za modernizaciju željeznice.

– Ulažemo preko milijardu i pol eura u željezničku infrastrukturu, dijelom iz europskih fondova, dijelom iz zajma Europske investicijske banke. Radovi na obnovi lokalnih i regionalnih pruga već se izvode, kazao je ministar, spomenuvši završene dionice poput pruga Zaprešić – Zabok i Vinkovci – Vukovar.

Butković je naglasio važnost provedbe ovih velikih projekata, posebno dionice Dugo Selo – Križevci, koja se očekuje da će biti završena sljedeće godine.

– Proračunske uštede neće omesti ove projekte. Financijska dinamika je prilagođena mogućnostima, a mnogo se financira iz europskih sredstava, dodao je ministar.

U idućih deset godina, najveća ulaganja iz europskih fondova bit će usmjerena u željeznicu, s planiranih preko četiri milijarde eura. Što se tiče cesta, prioritet će imati brze ceste oko Splita, spoj Požege na autocestu, obilaznica Vukovara te završetak brzih cesta do Virovitice i Koprivnice. “Autocestovna infrastruktura je uglavnom već izgrađena. Koridor 5C bit će dovršen početkom sljedeće godine, a jedini preostali dijelovi su Jadransko-Jonski koridor i dionica Križišće – Žuta Lokva, odnosno Ploče-Dubrovnik,” zaključio je Butković za HRT.

Aktualno
Dugo Selo
Hrvatska