LOKALNI IZBORI 2025.

Zmajlović i Tomašević traže gradnju nove pruge između Samobora i Zagreba

Kandidat SDP-a i Možemo za župana Zagrebačke županije Mihael Zmajlović i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u petak su pozvali Hrvatske željeznice da ulože u novu željezničku liniju između Samobora i Zagreba
Mihael Zmajlović, Tomislav Tomašević i zamjenici_Samobor

Ponuđeno je i sufinanciranje projekta, koji bi značajno smanjio prometne gužve i omogućio brži, jeftiniji i jednostavniji prijevoz za gotovo 90 tisuća dnevnih putnika iz županije.

– Promet je jedan od najvećih zajedničkih problema Zagreba i Zagrebačke županije, a Samobor je jedan od rijetkih gradova u županiji bez željezničke veze s glavnim gradom – istaknuo je Zmajlović na konferenciji za medije održanoj na samoborskom autobusnom kolodvoru.

Naglasio je kako suradnja s državom izostaje, što je glavna prepreka za realizaciju projekta. Uvjeren je da bi, uz snažniji pritisak i bolju suradnju s Gradom Zagrebom, ideja oživjela.

Posljednji vlak između Samobora i Zagreba vozio je 1979. godine, a obnova postojeće trase više nije moguća zbog izgrađenih objekata. Zbog toga bi nova linija išla od Bregane, preko Samobora i Svete Nedjelje do Podsuseda, objasnio je gradonačelnik Tomašević.

Troškovi projekta procjenjuju se između 150 i 200 milijuna eura

Dodao je kako su se s novom trasom složili i gradonačelnica Samobora Petra Škrobot te gradonačelnik Svete Nedjelje Dario Zurovec.

– Kapitalni troškovi projekta procjenjuju se između 150 i 200 milijuna eura, što nije velika investicija u odnosu na milijarde koje će HŽ ulagati u infrastrukturu tijekom sljedećih deset godina. Spremni smo zajednički sufinancirati taj iznos – poručio je Tomašević.

Iako konkretni dogovori s Hrvatskim željeznicama još nisu postignuti, gradonačelnik ističe da je sada, zahvaljujući dostupnosti europskih fondova za željeznice, najbolji trenutak za realizaciju.

– Nevjerojatno je da zbog dnevnih migracija između Samobora i Zagreba toliko automobila vozi, a nije uspjela izgradnja nove željezničke pruge, koja ne bi bila ni dugačka ni preskupa – naglasio je.

Dok HŽ planira velike zahvate u prometnom čvoru Zagreba, Zmajlović i Tomašević ističu da bi nova željeznička linija, zbog velikog broja putnika, bila isplativa i donijela višestruke koristi za sve uključene.

Aktualno
Grad Zagreb
Samobor
Zagrebačka županija