Zmajlović i Tomašević traže gradnju nove pruge između Samobora i Zagreba

Ponuđeno je i sufinanciranje projekta, koji bi značajno smanjio prometne gužve i omogućio brži, jeftiniji i jednostavniji prijevoz za gotovo 90 tisuća dnevnih putnika iz županije.
– Promet je jedan od najvećih zajedničkih problema Zagreba i Zagrebačke županije, a Samobor je jedan od rijetkih gradova u županiji bez željezničke veze s glavnim gradom – istaknuo je Zmajlović na konferenciji za medije održanoj na samoborskom autobusnom kolodvoru.
Naglasio je kako suradnja s državom izostaje, što je glavna prepreka za realizaciju projekta. Uvjeren je da bi, uz snažniji pritisak i bolju suradnju s Gradom Zagrebom, ideja oživjela.
Posljednji vlak između Samobora i Zagreba vozio je 1979. godine, a obnova postojeće trase više nije moguća zbog izgrađenih objekata. Zbog toga bi nova linija išla od Bregane, preko Samobora i Svete Nedjelje do Podsuseda, objasnio je gradonačelnik Tomašević.
Troškovi projekta procjenjuju se između 150 i 200 milijuna eura
Dodao je kako su se s novom trasom složili i gradonačelnica Samobora Petra Škrobot te gradonačelnik Svete Nedjelje Dario Zurovec.
– Kapitalni troškovi projekta procjenjuju se između 150 i 200 milijuna eura, što nije velika investicija u odnosu na milijarde koje će HŽ ulagati u infrastrukturu tijekom sljedećih deset godina. Spremni smo zajednički sufinancirati taj iznos – poručio je Tomašević.
Iako konkretni dogovori s Hrvatskim željeznicama još nisu postignuti, gradonačelnik ističe da je sada, zahvaljujući dostupnosti europskih fondova za željeznice, najbolji trenutak za realizaciju.
– Nevjerojatno je da zbog dnevnih migracija između Samobora i Zagreba toliko automobila vozi, a nije uspjela izgradnja nove željezničke pruge, koja ne bi bila ni dugačka ni preskupa – naglasio je.
Dok HŽ planira velike zahvate u prometnom čvoru Zagreba, Zmajlović i Tomašević ističu da bi nova željeznička linija, zbog velikog broja putnika, bila isplativa i donijela višestruke koristi za sve uključene.