Velika Gorica od danas ima novog prijevoznika

VELIKA GORICA OKRENULA NOVI LIST POVIJESTI: ZET u Veliku Goricu došao 1. srpnja 1977., a otišao 1. srpnja 2024.

Ivica Mikulčić za 01Portal prijsetio se dolaska ZET-a u Veliku Goricu, ali i organizacije prijevoza kroz tadašnji OOUR Saobraćaj Velika Gorica koji je bio zadužen za prijevoz putnika na teritoriju Velike Gorice
DSC_3755

Po prvi puta u povijesti, Velikogoričani od danas imaju osiguran besplatan javni prijevoz. Riječ je o inicijativi koja je pokrenuta prije malo više od dvije godine nakon što je ZET najavio kako nema interesa nastaviti pružati tu uslugu na području grada. U međuvremenu je dogovorena suradnja s tvrtkom Arriva te potpisan sedmogodišnji ugovor vrijedan 20,5 milijuna eura bez PDV-a.

Novi javni prijevoz, osim što je potpuno besplatan, ima povećan broj linija – s dosadašnjih 11 na 16. Također su uvedene i nove linije koje će Veliku Goricu povezati sa željezničkim kolodvorom, Poslovnom zonom Meridian 16 te Velikom Mlakom i Mičevcem. Novi autobusi, ujedno predstavljaju i novi identitet Velike Gorice.

Na službenom predstavljanju novih linija bio je i Ivan Mikulčić, nekadašnji zaposlenik OOUR-a Saobraćaj Velika Gorica i aktivni sudionik događanja i vremena koji nas je upoznao s povijesnim razvojem putničkog prijevoza u Turopolju.

-Zanimljivost je ta kako je ZET u Veliku Goricu došao 1. srpnja 1977. godine, da bi otišao na isti dan 2024. Te 1977. na području tadašnje Općine Velika Gorica koja je uključivala i susjedne općine Kravarsko, Pokupsko i Orle, ZET je održavao tri autobusne linije i to Zagreb-Velika Gorica, Zagreb-Pleso i Zagreb-Mičevec. Sav ostali prijevoz na području općine uključujući i školski prijevoz obavljao je OOUR Saobraćaj tada u sastavu Autopoduzeća Sisak, ali u punoj pravnoj neovisnosti- prisjetio se Mikulčić i otkrio nam kako se prijevoz tada obavljao na 35 autobusnih linija, pri čemu je više od pola njih završavalo na autobusnom kolodvoru u Zagrebu.

-Tako su radnici, školarci i studenti imali direktnu vezu iz Pokupskog, Kravarskog, Orla, Hruševca, Čičke Poljane, Dubranca, Ščitarjeva i ostalih sela do Zagreba. Na vremena polazaka ovih linija iz Velike Gorice prema Zagrebu uključivali su se i dodatni autobusi, koji su bili vrlo atraktivni za Velikogoričane, jer se nisu usputno zaustavljali do autobusnog kolodvora u Zagrebu, a cijene voznih karata bile su niže od ZET-ovih. Ovako organiziran prijevoz prema Zagrebu bio je veliki trn u oku ZET-u, jer je ugrožavao njegove izuzetno profitabilne polaske za Zagreb oduzimajući mu sve veći broj putnika- priča nam dalje Mikulčić i govori kako je OOUR Saobraćaj zbog malog broja putnika u ljetnim mjesecima zapadao u sve veće financijske probleme.

-Sve veći financijski problemi i nezadovoljstvo zaposlenih bio je razlog da političko rukovodstvo Velike Gorice načini pritisak kako bi se OOUR Saobraćaj dezintegrirao s RO Autopoduzeće Sisak i integrirao sa ZET-om. Nakon provedenih procedura ZET 1. srpnja 1977. preuzima OOUR Saobraćaj i ukida mu pravnu osobnost, pretvarajući ga u svoj pogon Velika Gorica. Preuzima sve linije, 105 zaposlenika, 37 autobusa, veliki parkirališni prostor uz Velkom u Ulici Ivana Gorana Kovačića, uredski prostor na kolodvoru u Velikoj Gorici i garažno-radnički prostor u Zagrebačkoj ulici- ispričao nam je naš sugovornik.

Prije nego li je ZET napustio lokalne linije u Velikoj Gorici, na isti je način prije dvadesetak godina odustao i od županijskih linija iz Pokupskog, Kravarskog i Orla te mu sada preostaju jedino linije na relaciji Velika Gorica-Zagreb.

Aktualno
Naši ljudi našeg kraja
Velika Gorica