Nadogradnja i elektrifikacija pruge Vinkovci - Vukovar

Željeznička pruga od Vinkovaca do Vukovara u finalnoj fazi

Modernizacijom pruge povećava se kapacitet dionice i poboljšava pristup luci Vukovar
DCIM100MEDIADJI_0015.JPG

Radovi na projektu “Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge, od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci – Vukovar”, u fazi su finalizacije. Završni radovi se izvode, praktički, na cijeloj trasi pruge između Vinkovaca i Vukovara ukupne duljine 18,71 kilometara. Puštanje u promet u potpunosti obnovljene i elektrificirane pruge od iznimnog značaja za širu regiju Istočne Slavonije, ali i bolju i kvalitetniju prometnu povezanost Hrvatske u europskom željezničkom sustavu, najavljeno je za prvu polovicu iduće godine.

Jedan od ciljeva modernizacije ove pruge je povećanje opsega željezničkog teretnog prijevoza i prekrcaja robe u luci Vukovar, te bolja povezanost željezničkog putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije s glavnim prometnim koridorom RH1.

Povećanje brzine prometovanja i obima tereta
Posebno je značajno da je pruga osposobljena za brzinu vlakova do 120 km/h, čime se značajno skraćuje vrijeme putovanja u dnevnim migracijama stanovnika. Time će se vrijeme putovanja u putničkom prijevozu od Vinkovaca do Vukovara skraćuje za 20 minuta, a u teretnom prijevozu za 30 minuta.

Izgradnjom novih odnosno modernizacijom postojećih mostova, propusta, priključnih i servisnih cesta dodatno je povećana sigurnost svih sudionika u cestovnom i željezničkom prometu. Elektrifikacijom i nadogradnjom pruge osigurava se ekonomski i energetski isplativiji te ekološki održiv željeznički promet. Nedvojbeno, značenje ovog projekta značajna je sastavnica za svekoliki gospodarski razvoj lokalne zajednice.

Modernizacijom pruge povećava se kapacitet dionice i poboljšava pristup luci Vukovar. U širem prometnom kontekstu dijela Europe, pruga Vinkovci – Vukovar je značajna jer je sastavni dio željezničkog teretnog koridora RFC 10, smještena na Transeuropsku mrežu prometnica, TEN-T koridoru Rajna-Dunav, a istočna Slavonija bit će kvalitetno povezana s Koridorom RH1, bivšim X. paneuropskim prometnim koridorom.

To znači da modernizacija i elektrifikacija ove dionice pruge unaprjeđuje željeznički teretni prijevoz i omogućava uvjete za gospodarski razvoj lokalne zajednice, poglavito šire regije Vukovara i Vinkovaca, a u konačnici i istočnoga dijela Slavonije. Zato je važno naglasiti kako ova suvremena pruga osigurava učinkovitu i pouzdanu željezničku povezanost između Luke Vukovar, glavne luke za unutarnju plovidbu u Republici Hrvatskoj i njenog zaleđa. Projekt je osmišljen i realiziran u suglasju s prioritetima Europske unije za promicanje održivog teretnog prometa kojim dominiraju unutarnji plovni putovi i željeznički promet.

Potražnja za teretnim prijevozom u luci Vukovar posljednjih godina stalno raste, a ako se taj trend rasta nastavi, obnova i elektrifikacija pruge Vinkovci Vukovar, u sinergiji s drugim mjerama, omogućuje modalni prijelaz transporta s cestovnog na željeznički.

Osim što obnova i elektrifikacija pruge Vinkovci- Vukovar olakšava pristup Luci Vukovar, suvremena tehnološka rješenja koja su primijenjena pri njenoj obnovi i elektrifikaciji u svojoj punoj funkcionalnosti potiču ekološki prihvatljivije oblike prijevoza, poboljšavaju operativnu pouzdanost i sigurnost željezničke pruge te povećavaju kapacitet, uz istodobno smanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Primjenom najsuvremenijih tehnoloških rješenja gradnje, realizirano je smanjenje buke i vibracija koje stvara željeznički promet, što je u trendu s ekološkim pristupom prometnoj infrastrukturi. Naposljetku, nije nevažno da se elektrifikacijom pruge poboljšava ekološka održivost i energetska učinkovitost, interoperabilnost linije, što pridonosi općem cilju – otpornosti na klimatske promjene.

Vrijednost projekta “Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci – Vukovar” iznosi 72,02 milijuna eura, od čega se 85 posto bespovratnih sredstava sufinancira iz Kohezijskog fonda, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Europske unije, a preostalih 15 posto iz državnog proračuna. HŽ Infrastruktura je trenutno nositelj najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj i najveći je korisnik bespovratnih sredstava Europske unije u prometnom sektoru.

Aktualno
Događanja
Hrvatska