Zastupnica upozorava: Tomaševićeva obnova četverosedežnice skuplja od Bandićeve sljemenske žičare
Forbes Hrvatska ovih dana je objavio da je Grad Zagreb na javnom natječaju odabrao dvije tvrtke, jednu iz Crne Gore, drugu iz BiH, da obave posao zamjene viseće trosjedne žičare na sljemenskom skijalištu – Crvenom spustu. Podsjetimo, žičara je oštećena u velikom nevremenu koje je pogodilo Zagreb u srpnju 2023. godine.
Trošak veći nego u drugim gradovima
Skupštinska zastupnica Dina Vasić – Dogan, kaže da su slični projekti u Austriji i Hrvatskoj bili znatno povoljniji.
– Izgleda da svi grade usporedne žičare puno jeftinije od Možemo! – ističe.
– Ovih dana objavljeno je da je odabran izvođač radova na zamjeni stare trosedežnice na Sljemenu s novom četverosedežnicom dužine 843 metra. i da je odabran Strucon iz BIH i Novi Volvox iz Crne Gore. Cijena 12.500.000,00 EUR. To je naravno prije aneksa ugovora kojih će kod ove vlasti sigurno biti – uvjerena je Dina Vasić – Dogan.
Problemi s izvođačem na Platku kao upozorenje
Dodaje da je prije godinu dana na Platku zajednica ponuditelja Strucon i Bartholet Maschinenbau završila četverosedežnicu Radeševo 2 dužine 800 metara dakle gotovo jednake dužine kao u Zagrebu za 4,8 mil EUR ili za 1/3 cijene koliko će Možemo platiti isto to na Sljemenu i da je s tvrtkom Struconom bilo problema.
– Radovi su kasnili, bilo je puno popravaka i dugo se čekalo na uporabnu dozvolu – kaže Vasić Dogan.
Za primjer je uzela i izgradnju dvije šesterosjede žičare u Kitzbuhelu s grijanim sjedalima i haubom, čija je gradnja jeftinija od sljemenske.
– Te dvije Gauxjoch dužine 1289 m i Trattenbachse dužine 802 m, koje su zamijenile staru trosedežnicu i sidro iz 1980-ih, obje su koštale 23 mil EUR a, izvođač je Leitner. Dakle svi grade usporedne žičare puno jeftiniji nego što će platiti Možemo! – kaže Vasić Dogan.
Bez dodatnih sadržaja, a opet vrtoglava cijena
Podsjetila je da je cijela žičara Sljeme, duga 5017 metara koštala oko 71.500.000,00 EUR.
– To iznosi cca 14.250 EUR po metru. U toj cijeni je i donja postaja s garažom za 200 vozila, dvije penjačke dvorane s umjetnom stijenom, ali i zgrada tlocrtne površine od 1800 m2 na više etaža. Tu su i dva poslovna prostora koja ZET ne uspijeva komercijalizirati tri godine, te međupostaja i gornja postaja, svaka s 900 m2 zatvorenog prostora, kao i zatvorene kabine – dodaje.
– Dakle četverosedežnica bez ikakvih zatvorenih zgrada, osim za strojarnicu, i bez kabina, će s obzirom na dužinu od 843 m koštati više 14.827 EUR po metru. I to sve bez budućih aneksa koji će podići cijenu. Očito će ta četverosedežnica biti zlatna. Jer kako inače opravdati tu cijenu -naglašava Dina Vasić Dogan. Za kraj dodaje da će Bandićev megalomanski projekt sljemenske žičare biti jeftiniji od Tomaševićeve obnove sedežnice.