SLALOM DEBILA?

Zagrepčanka otkrila što se događa po gradu: ‘Kreću u građansko provođenje reda’

Da Zagreb nema dovoljno dobru razvijenu biciklističku infrastrukturu, već je poznato. No, pojavom ogromnog broja dostavljača na biciklima, na nekim se dijelovima postalo izazovno kretati, a do konflikta na ulici, ali i opasnosti dolazi sve češće
Zagreb: Pogled sa Zagrebačke katedrale na centar grada Tomislav Miletic/PIXSELL

Tako je na platformi Reddit osvanuo upit korisnice u kojem izražava svoje negodovanje naspram načina vožnje dostavljača po gradu, a koji je naslovila: Slalom debila po Zagrebu? U njemu pita ostale korisnike:

– Da li i vas iritira slalom dostavljača hrane na bešumnim biciklima po pješačkim zonama, po tramvajskim stanicama, između pješaka i parkiranih vozila, jurnjava na centimetar od starčeka koji se i sam jedva drži ili zvonjava trudnici s dječjim kolicima da se makne s pločnika? Vidim da nekim pješacima već puca film i kreću u građansko provođenje reda po pločniku jer policija ne reagira. Da li se slažete s takvim građanskim uvođenjem reda ili bi to ipak država i grad trebali učiniti?

Imala sam par skoro sudara sa pješacima

Uslijedili su raznovrsni odgovori pa je jedan od korisnika kazao: – Da, ali zato jer biciklistička infrastruktura je dosta loša u Zg. Ja se dosta vozim s biciklom i na posao i natrag, nemam 1 metar biciklističke staze. Tako da ili riskiram život po cesti, ili sam debil koji se vozi po pješačkoj stazi.

– Nisam ja kriva kaj nitko nije mislio na bicikliste, a ono malo prostora di bi i mogli voziti obično je netko parkiran pa ili ja moram puštati pješake ili oni mene. Nema nikad ljutnje ali imala sam par skoro sudara sa pješacima. Kažem, sve to bi se izbjeglo kada bi bile iscrtane trake. Na Trešnjevci sam. Onaj tko ne zna nek proba od Remize doć do Cibone, uzvratila je druga korisnica.

Debilno općenito da su im priznali njihove vozačke

Neki, pak, smatraju kako je velika razlika vozi li netko električni ili obični bicikl: – Što se tiče miješanja pješačkog i biciklističkog prometa, velika je razlika voziš li bicikl na žgance ili struju. Na struju se ekipa bez pardona bešumno vozi 30-40 po pločniku s biciklom koji je inherentno teži zbog baterije. Ti da na žgance povučeš tu brzinu, čut će te se kako dišeš.

Dodajmo na to da se dostavljačka ekipa na biciklima redovito vozi bez zaštitne opreme, bez reflektirajućih elemenata, a kamoli s aktivnim izvorima svjetla.

– Mene više živcira kaj voze u suprotnoj traci na cesti i po pločniku na skuterima. Mislim da je debilno općenito da su im priznali njihove vozačke kad ne znaju voziti po našim pravilima. Kod njih prometnih pravila očito nema, smatra jedan od korisnika, dok drugi dodaje:

– Iritiraju me, ali što da radim. Da, znam da je infrastruktura loša, ali i tamo gdje postoji, opet voze u krivom smjeru, općenito vlada mišljenje da je biciklima i romobilima sve dopušteno, odnosno da ‘ne mogu’ ić u krivom smjeru i tak… I ne, ne naručujem.

Nisu samo dostavljači krivi, krivi su svi skupa jednako

Zatim je jedan od korisnika zaključio kako nisu dostavljači krivi za ovu situaciju: – Znači, Wolt, Glovo su došli u Hrvatsku, vlasti su im dopustile da rade, vlast zna da da je infrastruktura nepostojeća i da će bit tisuće dostavljača, boli ih k***. Agregatori daju pohabanu opremu dostavljačima.

Dostavljači moraju u određenom roku dovest hranu pa mogu birat, oćeš im ti na cesti hebat mamicu zbog vožnje ili će im mamicu hebat onaj koji čeka svoju hladnu hranu sat i pol jer se lik laganini đira po Savskoj iza ljudi koji nisu svjesni ničeg oko sebe jer ih mobitel zove da gledaju u njega dok hodaju.

Nisu samo dostavljači krivi, krivi su svi skupa jednako, al eto ti bi djelio pravdu samo na onom koji je u najgoroj poziciji.

Grad Zagreb
Ostalo
Život