MOST SLOBODE

VIDEO Zagrebački most danas slavi 65. rođendan, a uskoro će biti zatvoren zbog obnove

Nakon završenih radova na Domovinskom mostu te Mostu mladosti i Savskom mostu, najavljeno je da će započeti i sveobuhvatna obnova Mosta slobode, nakon obnove Jadranskog mosta koja se otegla i probila više rokova pa je posljednji do kraja ove godine
Zagreb: Zbog izvođenja radova varenja Most slobode zatvoren za sav promet Slavko Midzor/PIXSELL

Zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba, Luku Korlaet, za Večernji list rekao je da su u sklopu prve faze izvanrednog održavanja Mosta Slobode, 2019. godine, koja je trajala 9 mjeseci, sanirane su ograde, vijenci i pješačke staze.

– Uklonjene su postojeće, betonske, pješačke staze i izgrađene nove. Hodne površine zaštićene su premazima na sol, UV zrake i habanje. Postavljena je nova, čelična pješačka ograda. Uklonjen je postojeći, čelični vijenac i postavljen novi. Uklonjeno je 50 cm rubnog dijela kolnika do betona i postavljena hidroizolacija kolnika, na tom dijelu. Postavljeni su novi granitni rubnjaci. Asfalt je zamijenjen visokootpornim betonom, koji je premazan zaštitnim premazima na sol, UV zrake i habanje. Sanirano je nekoliko oštećenih dijelova čeličnih lukova mosta na način da je obnovljena antikorozivna zaštita, nabrojao je zamjenik gradonačelnika.

Podsjetio je da je dužina zahvata bila 270 metara, a vrijednost izvršenih radova iznosila je 2.787.178,97 eura (bez PDV-a) te da kao arhitekt, osobno visoko cijeni lik i djelo projektanta Mosta Slobode, prof. Krunoslava Tonkovića.

Sanacija savskih mostova je, kako kaže Korlaet, jedan od prioriteta u radu ove gradske uprave, no dinamika izvođenja radova, redoslijed i rokovi završetka, na pojedinim mostovima, uvjetovani su spremnošću projektno-tehničke dokumentacije, činjenicom da se, u isto vrijeme, radovi u užem gradskom području mogu izvoditi na samo jednom mostu, te dostupnošću financiranja, osim iz gradskog proračuna i iz drugih izvora, posebno EU fondova, gdje ističe Fond solidarnosti, zbog čega je, pojašnjava, došlo i do određenih prilagodbi u redoslijedu sanacija mostova, kako bi se iskoristili što više sredstava iz tog europskog fonda, rekao je za Večernji list.

Jedan po jedan

No, bitno je da se ono, što je započelo 2019., nastavilo pretprošle, 2022. godine, kada su, na Mostu Slobode, zamijenjene prijelazne naprave, na glavnom rasponu mosta, što je ujedno predstavljalo i drugu fazu sveobuhvatnog održavanja mosta.

Kako navodi Korlaet, treća faza sanacije Mosta Slobode, kojom će se sanirati upornjačke prostorije te zamijeniti 8 prijelaznih naprava čeličnog mosta, započet će 2025. godine, nakon kompletne sanacije Jadranskog mosta.

– Za istu godinu planirana je i sanacija cijelog mosta – što je četvrta faza sanacije. U toj fazi planirana je postava nove hidroizolacije i asfalta kolnika, sanacija armirano betonske kolničke ploče, uklanjanjem kontaminiranog betona, postavom sanacionih mortova i betona te premazivanjem zaštitnim premazom ploče. Također se planira uklanjanje stare i nanašanje nove, antikorozivne zaštite čeličnih lukova, poprečnih i sekundarnih nosača, te zamjena, hrđom oštećenih, čeličnih dijelova mosta. Postavit će se nova, vertikalna i horizontalna odvodnja mosta, te sanirati peta lukova. Završetak svih radova na sanaciji Mosta Slobode planira se u 2026. godini, otkrio je zamjenik gradonačelnika Zagreba, Luka Korlaet, te je dodao kako procjena potrebnih sredstava, za predviđene radove, iznosi oko 17.5 milijuna eura.

Aktualno
Grad Zagreb