NABAVA VRIJEDNA 900 000 EURA

VIDEO/ČUDAN HODOGRAM Gradske vlasti prvo donesu odluke, a tek onda naručuju prometnu studiju

Grad Zagreb provodi javnu nabavu za izradu prometnog modela vrijednog 900.000 eura. Tu gradsku odluku kritizirao je SDP-ov Renato Petek koji kaže da mu je čudno da gradske vlasti prvo donesu odluke o izmjenama u prometu, parkiranju, a tek onda naručuju prometne studije
Petek Grad Zagreb Javna nabava promet studija Davor Puklavec/PIXSELL

Grad Zagreb provodi javnu nabavu za izradu prometnog modela vrijednog 900.000 eura, trebao bi biti dovršen za dvije godine i omogućiti donošenje strateških odluka za poboljšanje prometne infrastrukture, unaprjeđenje mobilnosti i promicanje održivog razvoja. Model će se sastojati od dvije razine – na prvoj će se analizirati promet na razini cijeloga grada, a na drugoj detaljno proučavati prometne tokove unutar manjih zona, poput četvrti i mjesnih odbora, rekli su Hini u Gradskoj upravi.

Prometni model je zamišljen kao sofisticirani alat za analizu, optimizaciju i ocjenu prometnih sustava sa ciljem donošenja strateških odluka usmjerenih na poboljšanje prometne infrastrukture, unaprjeđenje mobilnosti i promicanje održivog razvoja. Kroz izradu digitalnog prometnog blizanca Zagreba omogućit će se precizna analiza utjecaja novih prometnih rješenja na prometnu mrežu, kao i detaljna evaluacija postojećih prometnih sustava.

Osim toga, model će omogućiti predviđanje potencijalnih utjecaja predloženih projekata ili strategija te oblikovanje inovativnih rješenja za smanjenje prometnih zagušenja i povećanje učinkovitosti prometne mreže, ističu u Gradskoj upravi.

Struka je ovakvim hodogramom donošenja odluka iznenađena

Prometnim modelom simulirat će se prometni scenariji, ograničenje brzine prometa, promjena kapaciteta prometnica, prenamjena površina za bicikliste i pješake. Također, planiranje novih ruta javnog prijevoza, bolje biciklističke infrastrukture i održive urbane mobilnosti te uvođenje zona niske emisije.

Radi se i o prenamjeni prostora za pješačke zone i biciklističke staze i trake, poboljšanju u javnom prijevozu, ograničavanju brzine prometa, smanjenju i povećanju kapaciteta cesta, cijeni i ograničenju parkiranja, parkiranju izvan ulica i uklanjanju parkirališnih mjesta.

Predviđeno vrijeme za dovršetak prometnog modela je 24 mjeseca od potpisa ugovora, prenosi Jutarnji.

Podsjetimo, SDP-ov Renato Petek kritizirao je ovu javnu nabavu. Kaže da gradske vlasti prvo donesu odluke o izmjenama u prometu, parkiranju, a tek onda naručuju prometne studije, prikupljaju podatke, rade analize i terenska istraživanja.

– Struka je s ovakvim upravljanjem prometom i hodogramom donošenja odluka, prilično iznenađena, zaključio je Petek.

Jedna od odluka izludila je građane i potencijalno ugrozila njihove živote.

Potpuni raspad prometa u Zagrebu: Hitna pod sirenama ne može se probiti, vozači nemaju kud

Na društvenim mrežama pojavila se video snimka kola hitne pomoći koja se jedva probijaju kroz zagrebačku prometnu gužvu. Kako se na snimci vidi, automobili u Gundulićevoj ulici ne mogu se ukloniti kolima hitne pomoći zbog stupića koji omeđuju biciklističke staze

Da bi zaustavili neodgovorne vozače da ilegalno parkiraju na njima u Gradu Zagrebu odlučili su duž staza u toj i u Gundulićevoj ulici postaviti prometne stupiće oko njih.

Stanari ulica zbog te su odluke bili bijesni, a ukazivali su da će nastati problemi druge vrste. Snimka najbolje pokazuje kakvi.

Aktualno
Grad Zagreb
Izbor urednika