Zagreb kažnjen zbog ‘ekološke’ preinake Jaruna; Petek: Asfaltirali su nezakonito, europskim novcem

Općinski prekršajni sud u Zagrebu potvrdio je nalaze građevinske inspekcije: Grad Zagreb je bez građevinske dozvole asfaltirao zelene površine oko Jarunskog jezera — i to novcem iz europskih fondova. Kazna: 13.280 eura. Osim toga, Grad mora ukloniti bespravne radove i vratiti površinu u prvobitno stanje.
Radovi su izvedeni na dijelu između veslačkog hangara i kluba Aquarius, gdje su uklonjena stabla i zamijenjena asfaltom. Sve to u sklopu projekta obnove Aleje Matije Ljubeka, koji je gradonačelnik Tomislav Tomašević lani s ponosom predstavio kao najveću rekonstrukciju tog dijela grada “u posljednjih 40 godina”.
No, kako se ispostavilo, obnova je napravljena bez potrebnih dozvola, čime je prekršen zakon.
O svemu se sada oglasio i bivši gradski zastupnik Renato Petek.
— Nezakonito asfaltiranje zelenih površina EU novcem od strane ‘zelenih’ vlasti na Jarunu! Sud je potvrdio nalaze građevinske inspekcije: radovi su izvedeni bez dozvole, a asfaltirane su zelene površine. Usto, na tom su potezu rušena i stabla. Grad je kažnjen, a naloženo je i vraćanje prostora u prvobitno stanje. Radi se o projektu za koji je 2,4 milijuna eura stiglo iz EU Fonda solidarnosti – dakle, europski novac je korišten protuzakonito. Hoće li Zagreb sada morati vratiti ta sredstva? — pita Petek.
Jarunom upravljao Kosta Kostanjević
Posebnu pozornost javnosti izaziva činjenica da je RSC Jarunom, kao korisnik prostora, upravljala gradska Ustanova za upravljanje sportskim objektima, kojom je u trenutku izvođenja radova ravnao Kosta Kostanjević — danas pritvoren zbog korupcijske afere “Hipodrom”.
Grad je u javnosti dugo ignorirao novinarske upite i upozorenja oporbe, a na optužbe o nezakonitom asfaltiranju redovito se odgovaralo – šutnjom.
— Na sve ranije upite o nezakonitom asfaltiranju odmahivali su glavom, kao i u ostalim aferama. Danas imamo pravnu presudu, financijsku štetu i političku odgovornost. U konačnici, ovo su i europska sredstva – hoće li se Bruxelles sada uključiti?- podsjeća Petek.
Podsjetimo, u sklopu projekta koji je predstavljen kao “rekonstrukcija# javne površine, uvedena je i nova autobusna linija, a promet vozilima trebao je biti znatno ograničen. No, dok su se gradske vlasti hvalile modernizacijom i “transformacijom Jaruna u šetnicu”, iza kulisa su – kako sada pravno stoji – rušene krošnje i točilo se asfalt.