Do sada plaćeno 436,8 milijuna eura

Za projekt Pelješac još oko 40 milijuna eura

Cijena će u konačnici biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore
Pelješki most otvoren je na današnji dan 2022. godine Matko Begović/PIXSELL

Cijena izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta u konačnici će biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore, što znači da će za građevinski dio projekta biti isplaćeno dodatnih oko 40 milijuna eura, piše Jutarnji list.

Prema podacima Hrvatskih cesta, izvođačima radova na Pelješcu do sada je plaćeno 436,8 milijuna eura. U tom iznosu je i 22,5 milijuna eura dodatnih troškova, odnosno razlike u cijeni u odnosu na prvotne ugovore o građenju.

Hrvatske ceste potpisale su ugovore o građenju s tri kompanije – kineskom tvrtkom China road and bridge corporation, austrijskom tvrtkom Strabag i grčkom kompanijom AVAX. Kinezi su gradili most, Austrijanci cestu od Duboke do Sparagovića, a Grci od Sparagovića do čvora Doli, uključujući i stonsku obilaznicu.

Vrijednost ugovora za most bila je 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, za dionicu ceste Duboka – Sparagovići 478,3 milijuna kuna, a za dionicu Sparagovići – Doli 511,5 milijuna kuna.

Izgradnja mosta i pristupnih cesta trajala je gotovo četiri godine. U tom razdoblju došlo je do enormnog poskupljenja građevinskog materijala i radne snage, svijet je poharala pandemija koronavirusa, a započeo je i rat u Ukrajini. Sve je to izvođačima prouzročilo veliki porast troškova koji se nisu mogli predvidjeti prilikom predaje ponuda.

Predstavnici Hrvatskih cesta već godinu dana s tri kompanije pregovaraju o prihvaćanju opravdanih troškova i do sada su dogovor postigli samo s grčkim AVAX-om, kojem je ukupno plaćeno 79,9 milijuna eura. Grčka kompanije više nema financijskih potraživanja. Na ime razlike u cijeni plaćeno im je dodatnih 8,3 milijuna eura.

Strabag je osim ugovora za pristupnu cestu potpisao i dodatni ugovor za izgradnju čvora Brijesta vrijedan 47,7 milijuna kuna. Do sada im je plaćeno 73,7 milijuna eura u što je uključeno i 8,2 milijuna dodatnih troškova. No, pregovori oko ukupnog iznosa razlike u cijeni još uvijek nisu završeni.

Kineskoj kompaniji je za izgradnju Pelješkog mosta do sada plaćeno 283,1 milijuna eura, u što je uključeno i 5,9 milijuna eura razlike u cijeni. Nezadovoljna tijekom razgovora s o iznosu dodatnih troškova kineska kompanija je pokrenula arbitražne postupke pred Vijećem za rješavanje sporova. Kako pojašnjavaju u HC-u, ovdje nije riječ o postupku pred arbitražnim sudom, već se postupak provodi u okviru ugovora o građenju, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

Aktualno
Hrvatska
Izbor urednika