BICIKLISTI DOBIVAJU PRIORITET

Velika obnova dijela Vukovarske ulice: Novi asfalt, biciklističke staze i travnato parkiralište za 1,5 milijuna eura

Zagreb kreće u izvanredno održavanje dijela Ulice grada Vukovara – radovi će trajati na potezu od Trešnjevačkog trga do Florijana Andrašeca, a vozače čekaju privremene prometne izmjene
vZagreb ulaže 1,5 milijuna eura u obnovu dijela Vukovarske ulice Biciklistička staza/Photo: Igor Kralj/PIXSELL/Ilustracija

U hrvatskoj metropoli i glavnom gradu Zagrebu ovo ljeto radovi su postali svakodnevica, a popisu gradilišta uskoro će se pridružiti i jedna od najvažnijih prometnica – Ulica grada Vukovara. Grad planira izvanredno održavanje dionice od Trešnjevačkog trga do Ulice Florijana Andrašeca, u duljini od 490 metara, s procijenjenom vrijednošću radova od 1,5 milijuna eura.

Riječ je o vrlo prometnom dijelu grada koji povezuje Trešnjevački trg sa Savskom cestom i obližnjim poslovno-stambenim zonama. Prema važećem Generalnom urbanističkom planu (GUP), na tom je potezu predviđena i tramvajska pruga, no ona nije obuhvaćena ovim projektom.

Što će se raditi?

Projekt predviđa:

  • obnovu kolnika s novim asfaltnim zastorom,
  • uređenje nogostupa različitih širina (od 1,5 do 3 metra),
  • izgradnju nove dvosmjerne biciklističke staze širine 1,5 metra s obje strane ulice,
  • rekonstrukciju parkirališta – uključujući obnovu dotrajalih površina betonskim travnatim rešetkama,
  • zamjenu javne rasvjete s 18 novih čeličnih stupova.

Na južnoj strani trase nalaze se tri parkirališta, od kojih će jedno – s dotrajalim betonskim kockama – biti u potpunosti obnovljeno i dobiti travnate rešetke s humusnom ispunom. Isto tako, asfaltna kolnička konstrukcija koja vodi do parkirališta bit će zamijenjena, a postojeća širina zadržana.

Foto: EOJN

Biciklisti dobivaju prioritet

Dionica će prvi put dobiti obostranu biciklističku stazu, čime će se povezati zapadni i centralni dio grada. Sjeverna strana dobit će nogostup širine dva do tri metra uz biciklističku traku, dok će na južnoj strani nogostupi biti nešto uži, ali s istom biciklističkom infrastrukturom. Na svim prijelazima prema parkiralištima planirano je spuštanje rubnjaka radi lakšeg pristupa.

Promjene u prometu

Kako se radi o jednoj od ključnih prometnica zapadnog Zagreba, očekuju se privremene prometne regulacije. Grad još nije objavio točne rokove trajanja radova, no izvjesno je da će se oni odvijati etapno, kako bi se smanjile gužve i zadržao protočan promet.

Urbanistički kontekst

Obuhvat projekta prostire se kroz zone javnih zelenih površina, mješovite namjene i pretežito stambene namjene. U prometnom smislu ovo je gradska avenija koja u budućnosti može postati dio tramvajske i lakošinske željeznice. Zahvat također uključuje područja s postojećim i planiranim sustavima elektroenergetike, toplovoda i parovoda.

Obnova nije kozmetička

Ova obnova nije samo kozmetička. Ulaganjem u modernizaciju nogostupa, biciklističkih staza, javne rasvjete i parkirališta, grad pokušava unaprijediti kvalitetu života i sigurnost u prometu na jednoj od najopterećenijih gradskih ulica. Biciklisti će prvi put dobiti kontinuiranu stazu, a pješaci ravnomjernije i sigurnije površine za kretanje.

Kako to u Zagrebu obično biva – promet će trpjeti, živci vozača bit će na testu, ali rezultat bi trebao biti vidljiv i vrijedan čekanja.

Aktualno
Grad Zagreb