Vedran Galić: Ono što nam je važno je potaknuti građane na druženje
Još jedna uspješna ljetna priča privodi se kraju, a tom smo prilikom odlučiti napraviti rezime za sve one koji su je iz ovoga ili onoga razloga propustili. Kao što smo prethodno najavili, Plac Mljac autentičan je kulturno-turistički projekt, jedinstven u svojoj namjeri da se odvoji iz samog središta grada te fokus stavi na zagrebačke kvartove. U ovome je konkretnom slučaju riječ o kultnoj Trešnjevačkoj tržnici, koja je kroz tjedan dana postala dostojna protuteža događanjima u centru. Projekt, također uživa podršku Turističke zajednice Grada Zagreba na čelu s Martinom Bienenfeld, koja je prepoznala inicijalnu ideju i razvoj kulturno-turističkih projekata u kvartovima.
Da zagrebački kvartovi imaju štošta za pokazati, govori i činjenica da ovo događanje privlači nevjerojatan broj domaćih posjetitelja, a i mnogih turista kojima je Zagreb postao neizostavan dio itinerara u proputovanju Europom. Iznimka od tog nepisanog pravila, nije bilo ni drugo izdanje manifestacije, sudeći po količini gostiju koje smo ondje zatekli. Iako se radi o poprilično zahtjevnom projektu, s obzirom na to da se kulisa svakog dana iznova postavljala, želja organizatora bila je promovirati kvartove kao jaku kulturno-turističku atrakciju, prije svega tržnicu kao mjesto susreta, boja, mirisa i okusa, odnosno svega onoga što jedan ljetni projekt treba sadržavati. U tome su, moramo im priznati, itekako uspjeli.
Ondje smo zatekli Vedrana Galića iz G.A.D. produkcije, tima koji je zaslužan što je Plac Mljac prije godinu dana uopće ugledao svjetlo dana. Nismo mogli odoljeti, a da mu ne postavimo pitanje kako su se, naposljetku, odlučili na ovakav odvažan projekt urbane regeneracije.
– Ovo je definitivno projekt u kojem je trebalo imati hrabrosti, ali presudili su strast i ljubav, pa i mala doza ludila kada shvatite što je sve potrebno napraviti da bi on svakodnevno funkcionirao. Međutim ovo je nešto što vam nitko ne može platiti. Promišljali smo mnogo o Zagrebu i specifičnostima lokacije, a Trešnjevačka tržnica nametnula se sama od sebe kao kultno mjesto koje bilježi dugu povijest prepunu priča i štikleca. Tržnica pamti grad kakav je nekada bio te je svjedok njegovog odrastanja u današnju metropolu. Ono što nam je važno i u čemu smo uspjeli je potaknuti građane na druženje, objasnio nam je Galić te istaknuo kako nerijetko niti ne uspijevaju postaviti kulise, a ljudi već dolaze.
Posjetitelji su tijekom tjedna imali priliku uživati u dvostrukim koncertima starogradske i popularne glazbe, kao i u bogatoj ugostiteljskoj i gastronomskoj ponudi. Pronašlo se tu za svakoga po nešto, od raznovrsnih koktela pripremljenih upravo za ovu prigodu pa do brojnih specijaliteta od crne slavonske svinje i ulične hrane. Jedna od specifičnosti događanja, svakako je mini tržnica, gdje su gosti mogli obaviti svakodnevnu kupovinu potrepština poput grincajga, voća i povrća.
– Meni to osobno zvuči kao sjajan odlazak na plac. Dođete doma nakon napornog radnog dana, malo se odmorite, odete na plac, obavite shopping, popijete piće, poslušate glazbu i odete doma. Posebnost je i samo uređenje tržnice koja navečer poprima sasvim drugi izgled, naprosto zasja. Tu su naši prepoznatljivi lusteri koji lagano postaju zaštitni znak, niz chill zona, jastuka, inventara, fotkaonica, svega onoga što boravak čini ugodnijim. Vodili smo se jednom mišlju, a to je ugostiti – biti dobar domaćin i omogućiti ljudima da se osjećaju kao u svom dnevnom boravku. Sve to pruža Plac Mljac, poručio je Galić.
Treće izdanje Plac Mljaca već je u pripremama, a mi sa sigurnošću možemo zaključiti kako smo postali svjedoci rađanja nove tradicije, koja će zasigurno postati nenadmašiv i nezaobilazan brend zagrebačke ljetne ponude. Međutim, dok se pozdravljamo od ovogodišnjeg Placa, priča o urbanoj regeneraciji i oživljavanju pomalo zaboravljenih lokacija tu ne staje. Pred nama je i novo izdanje popularnih Dvorišta, koje G.A.D. produkcija organizira u suradnji s Katapult promocijom. Riječ je o manifestaciji koja je još u prve dvije godine izvođenja pobrala brojne nagrade za najbolji kulturni i kreativni proizvod te ponukala BBC Travel da o njoj snimi i prilog. Dvorišta se održavaju od 12. do 21. srpnja, a posjetiteljima će ponuditi pregršt dobre zabave i glazbe na sedam jedinstvenih lokacija na Gornjem gradu, od kojih dosad jednu neviđenu.
Ali ni to nije sve! Za naš portal, Vedran najavljuje sasvim novi festival na kojem ekipa iz G.A.D.-a intenzivno radi.
– Nas pogone projekti koji su autentični u svojoj ideji, koji proizlaze iz kreative i potrebe. Ovom prilikom najavljujem u potpunosti jedinstveni projekt i konceptualno i pričom koja stoji iza njega. Mogu reći da je obojen zeleno, ali na jedan potpuno kul i kreativan način te da ide u korak s vremenom. Usudio bih se reći da ima jedan gerilski naziv i da će osvojiti srca odmah na prvu. Ovaj projekt će svojom pričom i nastajanjem biti drukčiji od svih ostalih, ima snažan karakter i poruku – ozbiljno je kul.
A nama ne preostaje ništa drugo, nego da se strpimo do iduće godine.