Uz blokovsko parkiranje pripremaju se i brojni drugi noviteti u prometu
Najprije bi se, u pogledu blokovskog parkiranja, trebalo paralelno raditi i na infrastrukturnim zahvatima, i na regulaciji prometa, objašnjava pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna. Blokovskim parkiranjem, dodaje, želi se olakšati parkiranje stanarima i uvesti reda.
– Blokovsko parkiranje služi tome da jednostavno vi kao korisnik povlaštene parkirne karte koju imate zato što ste stanar u zoni, a zona je uvedena upravo zbog toga da bi vi kao stanar mogli lakše parkirati, jedino vi kao korisnik povlaštene parkirne karte možete u zoni bit dulje od dva sata u prvoj zoni i dulje od tri sata u drugoj. Svi drugi koji su došli nekim drugim poslom ne mogu biti dulje – pojasnio je.
Tijekom javne rasprave građani su predlagali koje ulice bi trebale biti u kojem bloku i njihovi su prijedlozi, kaže Pavuna, uvaženi. Govorilo se i o problemima poput zauzimanja parkirnih mjesta zbog radova na zgradama i gužvama za vrijeme pojedinih manifestacija. Tražilo se i produljenje vremena naplate. “No, kada se dirnulo u rezervirana parkirna mjesta, otvorili smo Pandorinu kutiju”, rekao je Pavuna u emisiji Gradska posla.
– Skužili smo da je to potpuni kaos i nered, znači da su se dodjeljivala rješenja danas za danas. Danas dođe rješenje, danas se izda rješenje za 100 parkirnih mjesta nekome, taj to nikad ne plaća, 10, 15 godina se to ne ukine. To su stotine, stotine, pa možda i više od 1000 parkirnih mjesta – otkriva pročelnik.
I nakon svega postavlja se pitanje, pomalo i utopijsko, kada će se dogoditi da promet središtem grada teče nesmetano, parkirnih mjesta bude dovoljno, a svi sudionici prometa u harmoniji. Tome bi trebao pridonijeti, kaže Pavuna, znatno učinkovitiji javni prijevoz, slobodni tramvajski koridori, kao i novi sustav javnih bicikala, za koji se uskoro raspisuje natječaj. Na taj način planira se osigurati velika količina bicikala po gradu besplatno ili po simboličnoj cijeni.