Uskoro kreće gradnja treće trake na autocesti od Zagreba do Karlovca
Zagrebačka županija, gradovi Karlovac i Jastrebarsko te općine Klinča Sela i Stupnik partneri su trgovačkom društvu Autocesta Rijeka-Zagreb u izradi studije izvodljivosti za projekt „Prilagodba infrastrukture na relaciji Zagreb-Karlovac“, koji podrazumijeva gradnju treće trake na autocesti od Zagreba do Karlovca.
-Projekt smo podijelili u četiri etape, prva je bila izrada Masterplana, druga je izrada studije izvodljivosti, treća projektiranje i četvrta, kruna cijele priče, sama gradnja. Iskreno se nadam da će studija izvodljivosti pokazati opravdanost nastavka ovoga projekta- rekao je Josip Šala, direktor trgovačkog društva Autocesta Rijeka-Zagreb na potpisivanju Sporazuma o partnerstvu.
Projekt „Prilagodba infrastrukture na relaciji Zagreb-Karlovac“, uz gradnju treće trake, predviđa i gradnju bukobrana i zaštitne odbojne ograde na cijeloj trasi, uvođenje led rasvjete, opremanje i proširenje čvora Jastrebarsko, kao i izmještanje čvora Lučko i čvora Karlovac.
-Na pripremu ovoga projekta nagnala su nas dva ključna parametra – protočnost i sigurnost prometa. Ovo je jedina dionica autocesta u RH koja ima prosječni godišnji dnevni promet veći od 35 000 vozila, a u ljetnim mjesecima on je veći i od 65 000 vozila. Studija izvodljivosti, koju ćemo dati izraditi temeljem danas potpisanoga sporazuma, trebala bi pokazati jesmo li na pravom putu, zadovoljavamo li kriterije Europske komisije- rekao je Miro Škrgatić, v.d. direktora Tehničkog sektora i EU projekata Autoceste Rijeka-Zagreb.
Pokaže li studija izvodljivosti opravdanost projekta, on se namjerava realizirati sredstvima EU fondova.
U ime Zagrebačke županije Sporazum o partnerstvu potpisao je zamjenik župana Hrvoje Frankić.
-Osim što smo potpisali Sporazum, razgovarali smo i o nekim, za nas, bolnim temama. Prije svega naplati cestarine za građane Jastrebarskoga. Nažalost, Autocesta Rijeka-Zagreb d.d., kao i Hrvatske autoceste, ima određene financijske obveze i svako umanjenje prihoda u ovom trenutku bi bilo nemoguće. Također, razgovarali smo i o problematici zaobilaženja autocesta, gdje teška vozila u tranzitu nastoje ‘eskivirati’ plaćanje cestarine i tako oštećuju ceste koje su u nadležnosti županijske, odnosno lokalne uprave. Dolazi tako do dvostruke štete – autoceste gube prihod, a županijske i lokalne ceste se uništavaju. Smatram da bi zajedno trebali uputiti apel policiji da se promet teških vozila kvalitetnije kontrolira- rekao je Frankić.