Bajs

U Zagrebu od kolovoza dostupan novi sustav javnih bicikala

Cijena pola sata vožnje iznosit će 0.50 eura, mjesečna pretplata iznosit će 5 eura, dok će godišnja pretplata biti 30 eura
Bajs – nova usluga javnog prijevoza (2) Grad Zagreb

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, sa zamjenicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom, danas je u gradskoj upravi predstavio sustav javnih bicikala „Bajs“ kao novu uslugu javnog prijevoza. Nova usluga građanima će biti dostupna od kolovoza, i dio je šire gradske strategije usmjerene na unapređenje kvalitete života građana, čistiji zrak i održivi promet.

– Uspostavom sustava ‘Bajs’ građanima se daje mogućnost fleksibilnog i brzog kretanja gradom uz kombinaciju različitih oblika prijevoza. Ova usluga građanima omogućava da do najbliže stanice javnog prijevoza dođu biciklom, zatim nastave putovanje autobusom, tramvajem ili vlakom, a po dolasku na željenu destinaciju ponovno koriste bicikl kako bi došli do svog krajnjeg odredišta, istaknuo je gradonačelnik Tomašević.

Građanima će do kraja ljeta biti na raspolaganju prvih 2.000 bicikala, postavljenih na najmanje 180 stanica diljem grada. Prepoznatljive plave bicikle krasit će košarice, a dio njih bit će opremljen i dječjim sjedalicama. Lokacije stanica pažljivo su odabrane prema ključnim pravcima kretanja građana: u blizini javnog prijevoza, obrazovnih ustanova, sportskih objekata te u gusto naseljenim kvartovima.

Cijena pola sata vožnje iznosit će 0.50 eura, mjesečna pretplata iznosit će 5 eura, dok će godišnja pretplata biti 30 eura. Usluga će biti dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uz redovito servisiranje i osiguranje dovoljne raspoloživosti bicikala na svim lokacijama.

Ukupna vrijednost ugovora iznosi oko 9.3 milijuna eura bez PDV-a, a iznos koji Grad plaća bit će umanjen za 70 % prihoda ostvarenih od najma bicikala.

Na javnoj nabavi kao pružatelj usluge odabrana je domaća tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. iz Zagreba, licencirani partner globalnog Nextbike sustava. Usluga uključuje i razvoj aplikacije za korisnike, operatere, sustav za nadzor te uslugu održavanja tijekom četiri godine.

U prvoj godini sustav će se pažljivo pratiti i analizirati, a Grad ima mogućnost proširenja usluge s dodatnih 1.000 bicikala. Novom uslugom javnih bicikala Zagreb se pridružuje europskim metropolama poput Berlina, Beča i Budimpešte koje već uspješno primjenjuju slične sustave mikromobilnosti.

Aktualno
Grad Zagreb