U srijedu prosvjed zaposlenih u javnom autobusnom prijevozu

Traže hitnu primjenu europske uredbe koja je propisala da županijski javni linijski prijevoz treba biti uspostavljen na teritoriju cijele Hrvatske
Zagreb: SSSH na konferenciji najavio prosvjede vozača autobusa Davorin Višnjić/PIXSELL

Čelnici SSSH i zaposlenih u javnom linijskom autobusnom prijevozu najavili su veliki prosvjed radnika u toj djelatnosti za srijedu, 18. svibnja, ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture zbog opasnosti od prekida pružanja usluga.

Na konferenciji za novinare zatražili su hitnu primjenu europske uredbe, koja je propisala da županijski javni linijski prijevoz treba biti uspostavljen na teritoriju cijele Hrvatske najkasnije do 3. prosinca 2019., kako su to učinile i druge članice EU. Traže i da se ne krše pravni akti na nacionalnoj i europskoj razini te ugrožava 7 tisuća radnih mjesta.

Predsjednik Saveza samostalnog sindikata Hrvatske Mladen Novosel, istaknuo je da neće prihvatiti dugogodišnju praksu da se u Hrvatskoj uništavaju trgovačka društva zbog nedjelovanja Vlade RH u kombinaciji s nelojalnom konkurencijom koja nema radnike, autobuse, ne uplaćuje doprinose u državni proračun, već rade kao platformske tvrtke. Upozorio je kako takve tvrtke ulaze na tržište nudeći niže cijene da bi uništili konkurenciju, a nakon što ljudi ostanu bez posla, preuzimaju ih, postaju monopolisti i cijene dižu nekoliko puta.

Predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović ocijenio je da se već godinama odugovlači provedba europske uredbe, bez opravdanog razloga, i na to ukazuju resornom Ministarstvu.

– Očito do sada nije ukinuto dovoljno linija i polazaka, nego treba sve nestati da netko shvati kako postoje modeli koji osiguravaju javni prijevoz kada su linije nerentabilne, ustvrdio je i napomenuo da prihodi više ne pokrivaju troškove jer se cijena goriva udvostručila te da prijevoznici cijelo vrijeme na županijskim linijama prevoze putnike bez sufinanciranja javnim sredstvima, pa su kontinuirano akumulirali gubitke, što im se negativno odrazilo na likvidnost.

Rješenje je sklapanje ugovora o javnim uslugama prema europskoj uredbi, inače su upitna radna mjesta 7 tisuća vozača autobusa i prometnih radnika, naglasili su predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak te sindikalni povjerenik iz Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Duško Kulaš.

Hrvatska
Izbor urednika