VIDEO

U javnom prijevozu vlada kaos, a građani pucaju po šavovima: Zagreb se nalazi u izvanrednom stanju nalik onom ratnom

Javni prijevoz u Zagrebu pao je na najniže grane. Građani svakodnevno prijavljuju kašnjenja autobusa, preskakanje polazaka, a mnogi spominju da su autobusi i tramvaju jako prljavi
Čak 390 vozača tramvaja i autobusa ZET-a je na bolovanju Patrik Macek/PIXSELL

ZET kašnjenje i preskakanje linija opravdava zastojima u prometu, gužvama i prometnim nezgodama te drugim prometno – tehničkim problemima.

– S obzirom na veličinu prometne mreže i broj vozila, povremene prometno-tehničke poteškoće su neizbježne. Činjenica je da autobusi ZET-a dijele kolnik s ostalim vozilima, tako da i najmanje zagušenje dovodi do poremećaja u voznom redu. Uslijed izraženije gustoće prometa učestali su zastoji i zbog prometnih nezgoda, a dodatni faktor su i povremeni kvarovi na vozilima, posebice onima starijih generacija. Nažalost, i najmanji zastoj ili gužva mogu dovesti do poremećaja u prometu, odnosno narušavanja slijeda polazaka. No, služba ZET-a zadužena za nadzor i organizaciju prijevoza prati stanje u prometu 24 sata dnevno i u svakom trenutku nastoji osigurati čim bolju dinamiku usluge – odgovorili su iz gradskoga prijevoznika nedavno za Večernji list.

No, javna je tajna, a nju s nama, naravno anonimno, dijele mnogi vozači i djelatnici ZET-a, koji tvrde da je glavni razlog kašnjenju loše stanje voznoga parka i nedostatak vozača. Djelatnici ZET-a tvrde da je čak 50 posto voznog parka tehnički neispravno te da mnogi autobusi voze s ćelavim gumama, lošim amortizerima, a česti su i kvarovi nasred ceste. Neki nemaju ni ispravne kočnice, upozorava.

Da u zagrebačkom javnom prijevozu vlada izvanredno stanje smatra i zastupnica u Skupštini Gordana Rusak.

– Mislim da je to je tako to izvanredno stanje nalikuje ratnom stanju. Tako može grad funkcionirati u nekim izvanrednim situacijama, ali ne u redovitoj svakodnevnoj situaciji. Ako izuzmemo problem neredovitog odvoženja otpada što ugrožava estetsku vizuru grada, ali i zdravlje ljudi te probleme i havariju na Jakuševcu koja je rezultirala teškim tjelesnim ozljedama ljudi, najveći problem u gradu je svakako promet i javni gradski prijevoz, kaže Rusak.

Nepouzdan javni prijevoz rezultirao većim brojem automobila na našim ulicama

Rusak smatra kako je nepouzdan javni prijevoz rezultirao većim brojem automobila na našim ulicama, a da su neplanski i stihijski radovi koji se ne završavaju na vrijeme na gradskim prometnicama doveli do kolapsa pa ne funkcionira niti javni gradski prijevoz niti promet osobnim automobilima.

– Danas je najveći problem Zagrepčana kako doći na vrijeme na posao! Možete pješke ili biciklom. Ako možete! Oni koji ipak dočekaju autobuse i tramvaje koji voze bez voznog reda izlažu pogibelji vlastiti život! Mediji tek jednim malim dijelom poprate opasne situacije koje se događaju, a kad bi ih pratili u njihovoj punini u Zagrebu bi zavladala panika, ali i bijes građana! Stoga se sve čini da se takve situacije zataškaju!, smatra nezavisna zastupnica.

Podsjetila je samozapaljivanje autobusa, autobus koji se u vožnji prepolovio na pola, parkirani autobus koji se sam kreće i udara u štand na Črnomercu, autobusi iz kojih curi nafta, autobusi koji su imali sudar i na autobuse s rupama koje nisu popravljene, a dalje voze, autobusi s uništenim amortizerima, s gumama koje su potpuno izlizane, autobus koji ima različite registracijske pločice sprijeda i straga, autobusi kojima ne rade displeji pa je broj autobusa ispisan rukom na papiru samo je dio naše svakodnevice u gradu Zagrebu.

– Takvo stanje je primjereno Kabulu, ali ne i Zagrebu!, smatra Rusak. Dodaje da je isto stanje i s tramvajskim prometom.

Novo, normalno svakodnevno stanje!

– Tramvaji iskaču iz tračnica, trafostanice se zapaljuju automatske skretnice ne rade pa se moraju okretati ručno ili rade neispravno pa ispod tramvaja same okreću tramvaj u neželjenom smjeru što je već izazvalo nesreću, samokočenje tramvaja, oštećene tramvajske pruge pune rupa, pokvareni tramvaji koje vuče vučna služba, među kojima se po broju kvarova ističu baš nedavno kupljeni gotovo 30 godina stari njemački tramvaji!, tvrdi zastupnica.

Podsjetila je na to da je kupljeno 11 polovnih tramvaja, a da su stigla tri koja su više u kvaru nego što voze!

– Prljavi i smrdljivi tramvaji koji se ne peru, razvaljeni čitači karata zalijepljeni selotejpom kao i zastoji u tramvajskom prometu više nisu izvanredne situacije nego novo, normalno svakodnevno stanje! Ima tu i tragikomičnih situacija gdje odjednom tramvaj na svom displeju ispisuje kvarove ali ni više ni manje nego na ćirilici!, ističe zastupnica.

Građanima poručuje da kad im idući puta autobus ili tramvaj koji u čekali ne stigne na vrijeme, neka im utjeha bude u tome da je možda i bolje da nije stigao.

– Možda bi baš taj bio onaj koji se zapalio, iskliznuo iz tračnica, počeo iznenada kočiti sam od sebe, prepolovio se, krenuo voziti u neželjenom smjeru i udario nekoga. Možda vam je baš taj nedolazak spasio život!, naglašava zastupnica Gordana Rusak i naglašava: Zagreb se nalazi u izvanrednom stanju nalik onom ratnom i vrijeme je da se to otvoreno kaže! Šutnju bismo već sutra mogli platiti ljudskim životima!

Aktualno
Grad Zagreb
Izbor urednika