Odlukom potrošača

U Hrvatskoj započeo tjedni bojkot Konzuma

Tjedni bojkot Konzuma traje do petka, 14. veljače
Šibenik: Konzum tijekom trećeg općeg bojkota trgovina u Hrvatskoj Duško Jaramaz/PIXSELL

U Hrvatskoj u subotu započinje najavljeni tjedni bojkot trgovačkog lanca Konzum na temelju ankete koju je među građanima provela platforma Halo inspektore na svojoj Facebook stranici 5. veljače.

Odlukom potrošača, prvi trgovački lanac koji će se bojkotirati tjedan dana – od subote 8. veljače do petka 14. veljače – je Konzum. U anketi je zabilježeno 211.638 glasova od 144.732 glasača. Za bojkot Konzuma bilo je 31,7 posto glasača, a nakon njega slijede Plodine s 29,1 posto i Studenac sa 6,87 posto.

Uz tjedni bojkot, 7. veljače bio je i treći uzastopni petak u kojemu su građani pozvani da se suzdrže od svih oblika plaćanja, prenosi N1. Ujedno jučer je stupila na snagu vladina odluka o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i kategorija proizvoda u trgovini na malo, kojom utvrđuje listu 70 proizvoda s ograničenim cijenama, a tom mjerom želi se pomoći građanima u zaštiti od visokih cijena u trgovinama.

Na prijašnjoj listi koja je utvrđena u rujnu 2023. godine bilo je 30 proizvoda, a sada ih je 70. Za novih 40 proizvoda, trgovci su dužni osigurati najmanje jednu vrstu artikla iz iste kategorije proizvoda po najvišoj utvrđenoj cijeni. Kada se iscrpi određeni proizvod, obaveza je trgovca uvrstiti drugi po ograničenoj cijeni.

Kako bi se omogućilo pravovremeno i jasno informiranje potrošača o cijenama proizvoda koji su obuhvaćeni odlukom, propisana im je obveza da na jasan, vidljiv i čitljiv način istaknu vizualnu identifikacijsku oznaku uz maloprodajnu cijenu. Na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je uspostavljena, trgovci su dužni istaknuti i plakat koji sadrži minimalno vizualnu identifikacijsku oznaku i popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom iz svake kategorije proizvoda koje nude u svom asortimanu, a obuhvaćeni su odlukom.

Dodatno se propisuje obveza za sve prodajne objekte veće od 400 četvornih metara da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima, za prodaju artikala iz točke II. i III. ove odluke, sukladno propisima o hrani i predmetima opće uporabe.

Aktualno
Hrvatska