U Hrvatskoj započela kampanja sadnje stabala
Četvrta sezona Nacionalne kampanje sadnje stabala koju provodi Udruga “Zasadi stablo, ne budi panj” počela je danas u Hrvatskoj s ciljem smanjivanja štetnog utjecaja na okoliš.
Na smanjivanje štetnog utjecaja utjecat će se planiranom sadnjom stabala, posebice voćaka autohtonih sorti kako bi se sačuvao njihov genofond, odnosno ukupnost gena u vrsti, priopćila je udruga, koja je za sljedeći tjedan najavila početak akcije u školama i vrtićima.
Projekt obuhvaća i edukacije za odgojno-obrazovne ustanove, te niz predavanja Udruge za agronomiju, agrošumarstvo i permakulturu. Udruga je kao građanska inicijativa počela djelovati u jesen 2019. te je već u prvoj godini diljem Hrvatske zasadila preko 60.000 stabala.
U prošle dvije godine okupila je 75.000 ljudi koji su zasadili više od 200.000 stabala, a ove godine planira udvostručiti broj. Projekt je proširen na Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, a kampanja će trajati do kraja godine, odnosno dok budu povoljni uvjeti za sadnju.
Novac za kupnju sadnica voćki i stabala prikuplja se u sklopu kampanje na platformi Crolnvest, napominje udruga, koja je pozivala zainteresirane da im se pridruže u sadnji stabala o čemu detaljnije informacije mogu pronaći na njihovoj Facebook i internetskoj stranici.
Ovogodišnji sponzori kampanje su Nizozemsko veleposlanstvo, Decathlon Hrvatska i Slovenija, Henkel, CCC Hrvatska, Siemens Energy, Nova hrvatska banka i grupacija Đuro Đaković.