Tomašević se požalio: Kako da Hitna prođe kad su automobili na nogostupu?
Podsjetimo, nedavno je objavljen video na kojem se vozilo Hitne pomoći jedva probija kroz Gundulićevu jer mu se vozila zbog stupića na biciklističkim stazama ne mogu pomaknuti.
Vozači Hitne pomoći požalili su se da zbog stupića nisu mogli proći u Gundulićevoj ulici, a Tomislav Tomašević je na konferenciji za novinare poručio da će “Grad sjesti s ustanovom Hitnom pomoći i naći najbolje moguće rješenje”
Međutim, nije propustio napomenuti da automobili koji su u Gundulićevoj bili ilegalno parkirani nisu bili samo na biciklističkoj stazi nego i na nogostupu te upitao kako bi Hitna pomoć prošla po biciklističkoj stazi kad su tamo bili ilegalno parkirani automobili.
Gradske vlasti prvo donesu odluke, a tek onda naručuju prometnu studiju
Istaknuo je i da je Grad stupiće postavio uz suglasnost nadležnih državnih tijela.
Tomašević je ponovno upozorio na problem niskih kazni za ilegalno parkiranje. Naglasio je da u Gradu inzistiraju i da se u zakonu riješe određene stvari vezano za promet, kao što je kršenje žutih traka koje bi trebale služiti isključivo za javni prijevoz, prenosi N1info.hr.
Također, Grad Zagreb tek sad, nakon promjena i izmjena u prometu koje uzrokuju ovakve događaje, provodi javnu nabavu za izradu prometnog modela vrijednog 900.000 eura. Tu gradsku odluku kritizirao je SDP-ov Renato Petek koji kaže da mu je čudno da gradske vlasti prvo donesu odluke o izmjenama u prometu, parkiranju, a tek onda naručuju prometne studije.
Izrada studije trajat će dvije godine
Izrada prometnog modela trebala bi biti gotova za dvije godine i omogućiti donošenje strateških odluka za poboljšanje prometne infrastrukture, unaprjeđenje mobilnosti i promicanje održivog razvoja. Model će se sastojati od dvije razine – na prvoj će se analizirati promet na razini cijeloga grada, a na drugoj detaljno proučavati prometne tokove unutar manjih zona, poput četvrti i mjesnih odbora.
Prometnim modelom simulirat će se prometni scenariji, ograničenje brzine prometa, promjena kapaciteta prometnica, prenamjena površina za bicikliste i pješake. Također, planiranje novih ruta javnog prijevoza, bolje biciklističke infrastrukture i održive urbane mobilnosti te uvođenje zona niske emisije.
Radi se i o prenamjeni prostora za pješačke zone i biciklističke staze i trake, poboljšanju u javnom prijevozu, ograničavanju brzine prometa, smanjenju i povećanju kapaciteta cesta, cijeni i ograničenju parkiranja, parkiranju izvan ulica i uklanjanju parkirališnih mjesta.
Petek: Struka je prilično iznenađena
Podsjetimo, SDP-ov Renato Petek kritizirao je ovu javnu nabavu. Kaže da gradske vlasti prvo donesu odluke o izmjenama u prometu, parkiranju, a tek onda naručuju prometne studije, prikupljaju podatke, rade analize i terenska istraživanja.
– Struka je s ovakvim upravljanjem prometom i hodogramom donošenja odluka, prilično iznenađena, zaključio je Petek.
Jedna od odluka izludila je građane i potencijalno ugrozila njihove živote.