Lažu li nas proizvođači?

Stvarni domet električnih automobila: Evo koji modeli su se pokazali najpouzdanijima

Neovisno testiranje otkriva koliko su službeni podaci često nerealni
električni automobil

Prilikom kupnje električnog automobila, proizvođači će vam jasno reći koliki domet njihov model može prijeći s jednim punjenjem. No, kako pokazuje novo istraživanje, te brojke često ne odražavaju stvarnu svakodnevnu vožnju.

S ciljem da europskim vozačima ponudi pouzdane i realne podatke, međunarodna neovisna organizacija AUTOBEST provela je novo izdanje svojeg poznatog izazova ECOBEST. U okviru testiranja provjeravala se stvarna učinkovitost 15 najnovijih potpuno električnih modela, i to u konkretnim, raznolikim uvjetima vožnje, a ne u idealnim uvjetima.

Za test su odabrani automobili 15 različitih proizvođača, koji su nedavno stigli na tržište, među najprodavanijima su u Europi i pritom ne prelaze cijenu od 65 000 eura. Evo prvih pet na ljestvici.

Leapmotor T03 ugodno je iznenadio – u stvarnim uvjetima prešao je 64 kilometra više od službeno deklariranog WLTP dometa, što ga čini jedinim modelom na testu s pozitivnim odstupanjem.

Dacia Spring ostvarila je neznatno manji domet od službenog – samo 6 kilometara manje, što potvrđuje njezinu solidnu konzistentnost u praksi. Mini Aceman E zaostao je 23 kilometra za službenim dometom, što je blago, ali ipak primjetno odstupanje.

Fiat Grande Panda prešao je 26 kilometara manje od onoga što proizvođač navodi, što sugerira da domet u stvarnim uvjetima ipak nije zanemarivo kraći.

Citroën e-C3 pokazao je slično odstupanje – s 27 kilometara manje od WLTP vrijednosti, potvrđuje da deklarirani domet treba uzimati s rezervom.

Na istoj su ruti testirana ukupno 24 potpuno nova i napunjena električna vozila, a na kraju su objavljene razlike između tvornički deklariranih WLTP dosega i rezultata u stvarnom svijetu, piše Jutarnji list.

Auto - Moto
Hrvatska