VELIKA ULAGANJA

Sjever Hrvatske postaje predgrađe Zagreba zahvaljujući novoj pruzi

Rekonstrukcija pruge omogućit će brže putovanje i jaču gospodarsku povezanost Zagreba s gradovima na sjeveru Hrvatske
Zagreb: Prvi elektromotorni vlakovi HŽ-a za regionalni prijevoz Emica Elvedji/PIXSELL

Od sredine iduće godine Zagreb će biti udaljen samo sat vremena vožnje vlakom od Koprivnice i Križevaca. Završetkom rekonstrukcije oba kolosijeka pruge Zagreb – Koprivnica, HŽ Putnički prijevoz uvodi dodatne linije i skraćuje putovanje koje danas često traje i do dva sata. Novi niskopodni vlakovi omogućit će udobniju vožnju, a u kompozicijama će biti prostor za bicikle i kućne ljubimce.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglašava da je Hrvatska ušla u najveći investicijski ciklus u željezničkoj povijesti. – U tijeku je obnova i izgradnja velikog broja pruga, od državnih do lokalnih. Samo u ovaj projekt ulažemo stotine milijuna eura, a ukupno je za modernizaciju željeznica predviđeno 1,5 milijardi eura u idućih desetak godina – ističe Butković, piše HRT.

Nova pruga omogućit će brzine vlakova do 160 kilometara na sat, a kolodvori i stajališta bit će prilagođeni modernim standardima, uključujući prijam teretnih vlakova duljine do 750 metara i putničkih vlakova do 400 metara.

Osim brže veze sa Zagrebom, Koprivnica će dobiti bolje željezničke linije prema Varaždinu i Čakovcu. U Križevcima se gradi novi intermodalni terminal na Mediteranskom koridoru, koji bi trebao privući investitore i povećati kapacitet teretnog prometa iz riječke luke.

Cilj modernizacije nije samo skraćivanje vremena putovanja, nego i poticanje gospodarskog razvoja gradova uz novu prugu te stvaranje uvjeta da manji gradovi postanu dostupniji i privlačniji za život i rad.

Aktualno
Središnja Hrvatska