Simfonijski orkestar HRT-a nastupio s Matijom Dedićem i maestrom Diegom Matheuzom
Deveti koncert Simfonijskoga orkestra Hrvatske radiotelevizije (HRT) u Majstorskome ciklusu sinoć je u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu spojio proslavljenoga džez-pijanista Matiju Dedića i uglednoga venezuelskog maestra Diega Matheuza. Program je otvorila skladba Voda i vatra za Georga Friedricha Händela, simfonijski hommage Alfija Kabilja, koju je skladatelj napisao na narudžbu Hrvatske radiotelevizije u povodu obilježavanja 250. godišnjice Händelove smrti u organizaciji Europske radiodifuzijske unije (eng. European Broadcasting Union – EBU) 2009. godine.
Skladbu je Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije snimio, no sinoć ju je prvi put javno izveo. U intervjuu za Hrvatski radio (HRT – HR) maestro Alfi Kabiljo otkrio je novinarki i urednici Gordani Krpan kako je skladbu s temom iz Händelove Glazbe na vodi temeljio na Händelovim inicijalima – tonovima g, f i h: „Praktički se kompozicija sastoji manje-više od tih triju tonova. Igrao sam se raznim bojama u orkestru.” Zanimljivo je da je kralj George I. od Händela svojedobno zahtjevao 50 glazbenika i 26 oboa, a Alfi Kabiljo svoju je skladbu zamislio s 26 raznih udaraljki. „Imam sreću da jedna fina skupina mladih perkusionista u orkestru svira tih 26 perkusija”, dodao je Alfi Kabiljo. Publika je izvedbu i autora toga djela nagradila gromoglasnim pljeskom.
Rapsodija u plavom Georgea Gershwina za klavir i orkestar u izvedbi Matije Dedića oduševila je sve prisutne, a naš proslavljeni džez-pijanist pokazao se pravim izborom za to djelo koje traži umjetnika koji u partituru unosi improvizacijski karakter i senzibilitet džez-glazbenika. Iako se već tijekom školovanja susretao s Rapsodijom u plavom, zahvaljujući Simfonijskomu orkestru Hrvatske radiotelevizije, Matija Dedić prvi je put to Gershwinovo djelo pripremio za koncertnu izvedbu, baš kao što ga je i mladi maestro Diego Matheuz prvi put u svojoj bogatoj karijeri dirigirao. Nagrada publike dugotrajnim pljeskom nije izostala.
Južnoamerički temperament dirigenta Diega Matheuza, uz Gustava Dudamela, najvećega venezuelskoga glazbenika izrasla iz programa El Sistema, ispunio je Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskog raskošnim ritmovima, kojima vrvi i partitura Šostakovičeve Devete simfonije u Es-duru, za što su i on i orkestar također nagrađeni srčanim pljeskom.
-To je vjerojatno najklasičnija Šostakovičeva simfonija, no u isto vrijeme i veoma duboka. Sadržava mnogo stvari koje vam govore koliko su ljudi u to vrijeme patili. Šostakovič je genijalno oblikovao Simfoniju, unio je u nju mnogo ironije, mnogo različitih tema. Mnogi ljudi misle da je to najjednostavnija i za izvedbu najlakša Šostakovičeva simfonija. No, ja se ne slažem s tim. Veoma ju je teško dobro svirati, no s vašim sam orkestrom odradio odličan posao- izjavio je maestro Diego Matheuz.
Izravan prijenos koncerta mogao se pratiti na Trećemu programu Hrvatskoga radija (HRT – HR 3), a koncert i razgovori urednice prijenosa Gordane Krpan s maestrom Alfijem Kabiljom, Matijom Dedićem i maestrom Diegom Matheuzom, emitirani prije koncerta i u njegovoj stanci, dostupni su do 30. travnja putem mobilnih uređaja, tableta i računala s pomoću multimedijske usluge HRTi.