Saborski zastupnici pozdravili uspostavu infrastrukture, ali upozoravaju: Električni automobili i njihovo punjenje preskupi za građane

Na dnevnom redu Hrvatskog sabora je konačan tekst zakona koji uređuje uspostavu infrastrukture za alternativna goriva
električna vozila

Saborski zastupnici pozdravili su uspostavu infrastrukture potrebne za punjenje vozila koja koriste alternativna goriva, no upozorili su da nam je broj električnih automobila skroman, a njihovo punjenje i cijena samog automobila preskupi.

Na našim cestama je 16 tisuća hibridnih automobila i nešto iznad tri tisuće električnih, naveo je državni tajnik Ministarstva mora Tomislav Mihotić predstavljajući zastupnicima konačan tekst zakona koji uređuje uspostavu infrastrukture za alternativna goriva: električnu energiju, vodik, biogoriva i prirodni plin.

Marijan Pavliček (HS) tvrdi da se udio električnih automobila kod nas neće povećavati, jer je skupa energija za krajnjeg korisnika. Od početka godine sve veći broj punionica naplaćuje punjenje, pa prosječno “izađe” 250 kuna, kaže zastupnik.

Prosječan električni automobil je preskup za prosječnog građanina, dodaje Hrvoje Zekanović (NZ) i navodi kako je broj tih automobila vrlo skroman u odnosu na 2,3 milijuna svih automobila.

U Nacionalnom planu oporavka i otpornosti (NPOO) predviđeno je subvencioniranje kupnje tih automobila da bi cijena u konačnici bila pristupačna građanina, ističe Mihotić.

Trenutno 600 punionica, broj se mijenja

I dok dio zastupnika drži da moramo užurbano graditi punionice, Miro Totgergeli (HDZ) smatra da je mreža punionica koju imamo dostatna za ono što nam trenutno treba.

– U vrijeme kad nema turizma, možete dnevno proći pored punionica i nikad ne sresti automobil da se puni, kazao je.

Da je broj punionica dovoljan, slaže se i državni tajnik koji navodi da ih je trenutno 600, a na svakoj od njih je po par priključaka, s tim da se taj “broj svaki dan povećava”.

Ivana Kirina (HDZ) zanima hoće li će se punionice za alternativna goriva na auto-cestama “uklapati” u punionice na fosilna goriva ili će se dijeliti za nove lokacije?

– Mogu, ali i ne moraju biti na istim lokacijama, tamo gdje postoji mogućnost ugradnje, tu će se dograđivati, kaže Mihotić i ističe da i sad postoje kriteriji za autoceste, na svakih 50 kilometara ceste postoji mogućnost punjenja električnih vozila.

Daus: Male punionice na kućama

Emil Daus (IDS) podsjeća da 85 posto gostiju u Istru dolazi automobilima, pa predlaže da država potiče male punionice na obiteljskim kućama i kućama za odmor.

Ideju o malim punionicama kućnog tipa, dobrom drži i Željko Ivanović (HDZ).

Sve ćemo napraviti da ih bude što više u što kraćem periodu, odgovara državni tajnik i naglašava kako “postoji čak i mogućnost, i to se priprema kao realna opcija” da se na kandelabrima javne rasvjete na parkirališta ugrade priključci za tu vrstu punjenja.

Miro Bulj (MOST) opetuje kako bi Hrvatska gradnjom mikrosolara mogla obitelji učiniti energetsku neovisnima.

Maribor više proizvodi energije od Sunca nego cijela Hrvatska, tvrdi zastupnik koji je i danas upozorio na starost autobusa kojima se prevoze učenici u Cetinskoj krajini i probleme koje to donosi.

– Jutros iz Trija djeca ne mogu ići u školu prema Sinju i Splitu, nije zapaljen autobus, ali često imamo problem što se zapale, kazao je.

Vesna Vučemilović (DP) ističe kako je naša stvarnost drugačija od direktiva koje propisuje EU. Zašto su tri tvornice koje proizvode bio disel zatvorene, a kao pratimo Europu i zelene politike, pitala je?

– Tvornice su privatne, teško mi je reći zašto su u takvom stanju, odgovara Mihotić.

Željka Pavića (Socijaldemokrati) zanima razmišlja li se o više punionica vodika na obali. Turistička smo zemlja, dolazit će sve više gostiju s vozilima na vodik, upozorio je.

– I u marinama i na pomorskim i slatkovodnim putovima je predviđeno postavljanje punionica, pa i vodika u određenim lukama, rekao je državni tajnik.

Hrvatska
Politika