Revizija otkrila niz propusta u Štamparu; Uprava tvrdi – kriva je korona

Državni ured za reviziju dao je uvjetno mišljenje o zakonitosti poslovanja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” za 2023. godinu, upozorivši na brojne nepravilnosti u području unutarnje kontrole, financijskog izvještavanja, javne nabave i obračuna plaća.
Gotovina bez potpisa i bez kontrole
Revizori su otkrili da su tijekom 2023. iz blagajne Zavoda isplaćivani iznosi bez potpisa likvidatora ili kontrolora, čime je narušena osnovna financijska kontrola. Zavod također nije imao plan unutarnje kontrole, a nisu bile imenovane odgovorne osobe za nadzor poslovanja, piše Jutarnji list.
U bilanci su prikazana potraživanja od 8,08 milijuna eura, no stvarni iznos, prema reviziji, bio je 589 tisuća eura manji. Dodatno, u poslovnim knjigama vodila su se nenaplativa potraživanja od 864.667 eura, iako su za njih donesene odluke o otpisu. Otpis nije proveden jer Grad Zagreb kao osnivač nije dao suglasnost.
Nesrazmjeri u plaćama i netransparentna nabava
Nekim voditeljima službi obračunati su koeficijenti viši od zakonom propisanih, bez odgovarajuće dokumentacije. Revizori upozoravaju da bi zbog toga Zavod mogao biti obvezan vratiti sredstva.
U registrima javne nabave nedostajali su podaci za 57 ugovora ukupne vrijednosti veće od pola milijuna eura, a četiri ugovora nisu uopće bila službeno evidentirana. Dio ugovora unesen je u Plan javne nabave naknadno, što dodatno snižava razinu transparentnosti.
Nema podataka o učinkovitosti ni planova održavanja
U financijskim izvješćima nedostajala su pojašnjenja za drastične promjene, poput smanjenja troškova opreme za više od 86 posto. Zavod također nije imao operativni plan za održavanje opreme, niti vođene evidencije o izvršenim radovima.
Upravnom vijeću, koje ima ključnu ulogu u nadzoru i donošenju strateških odluka, tijekom većeg dijela godine nedostajala su dva člana, što je moglo usporiti provođenje preporuka i nadzor nad radom ravnatelja Branka Kolarića.
Zavod tvrdi: Riječ je o naslijeđenim problemima
Iz Zavoda poručuju da je riječ o naslijeđenim praksama iz razdoblja prije dolaska nove uprave, koja je na dužnost stupila u travnju 2022. godine. Navode da su mnoge preporuke već provedene te da treba uzeti u obzir i izvanredne okolnosti rada tijekom pandemije covida, koje su zahtijevale preusmjeravanje svih resursa na javnozdravstvene aktivnosti.
– Zavod je dobio uvjetno, a ne negativno mišljenje, a svi nalozi i preporuke bit će provedeni do 31. ožujka 2026., stoji u odgovoru koji su poslali na upit.