Uspješna promocija održivih doživljaja

Rekordni rast turizma na području Zagrebačke županije

Zagrebačka županija - autentični doživljaji, održivi razvoj i destinacija za sve generacije!
Velika Gorica: Lov na tartufe u Turopoljskom lugu Luka Stanzl/PIXSELL

Zagrebačka županija, vodeća certificirana regija u Hrvatskoj prema međunarodnom sustavu Green Destinations, bilježi fantastične rezultate u turizmu u 2024. godini. Uz značajan porast dolazaka i noćenja, regija dodatno učvršćuje svoju poziciju poželjne i održive destinacije na ključnim međunarodnim tržištima.

Prema podacima iz sustava eVisitor, Zagrebačka županija zabilježila je 14 posto više dolazaka i 14 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Usporedba s rekordnom 2019. godinom dodatno naglašava iznimne rezultate – broj dolazaka porastao je za 21 posto, dok je broj noćenja veći za 33 posto.

Paralelno s rastom turističke potražnje, smještajni kapaciteti u županiji zabilježili su značajan iskorak. Broj osnovnih ležajeva porastao je za više od 30 posto, s 3.326 u 2019. godini na današnjih 4.761, dok je broj smještajnih objekata udvostručen – s 300 na 603.

Destinacije koje osvajaju srca posjetitelja

Zagrebačka županija nudi raznovrsne destinacije koje privlače posjetitelje svojim prirodnim ljepotama, kulturnom baštinom i autentičnim enogastronomskim doživljajima.

Velika Gorica istaknula se kao najposjećenija destinacija, privlačeći više od 36 posto svih gostiju. Blizina Zagreba, jedinstvena kombinacija prirodnih znamenitosti i tradicionalnih manifestacija, čini je nezaobilaznom točkom za turiste.

Jastrebarsko, smješteno u srcu vinorodne Plešivice, privuklo je 20 posto posjetitelja. Ova destinacija poznata je po vrhunskim vinima, gostoljubivim vinarijama i idiličnom krajoliku.

Sveta Nedelja bilježi 18 posto dolazaka zahvaljujući inovativnom spoju modernih sadržaja i prirodnih ljepota. Njezinih šarmantni parkovi i lokalne atrakcije čine je idealnim mjestom za obiteljske izlete i aktivni odmor.

Samobor, simbol tradicionalnog šarma, privukao je 11 posto gostiju. Njegove divne ulice, poznata kremšnita i bogata povijest čine ga nezaobilaznim odredištem za ljubitelje autentičnog hrvatskog duha.

Ivanić-Grad, s udjelom od 5 posto, postaje sve popularniji zahvaljujući svom razvoju wellness turizma, uključujući Naftalan – jedinstveni lječilišni centar s prirodnim izvorima ljekovite nafte.

Globalna promocija kroz studijska putovanja

Tijekom 2024. godine Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je niz studijskih putovanja za više od 40 stranih novinara i influencera iz ključnih zemalja poput Nizozemske, Velike Britanije, Francuske i SAD-a. Ova putovanja omogućila su im da iz prve ruke dožive prirodne ljepote i autentične priče županije te ih podijele s milijunima svojih čitatelja i pratitelja.

Nizozemski novinari, uključujući urednicu prestižnog časopisa Winelife, istraživali su Plešivicu, dok su britanski influenceri, poput Jordan Emily Brown (@hellomissjordan), posjetili Žumberak, Samobor, Plešivicu i Veliku Goricu. Francuski novinari posvetili su se enogastronomiji, dok je američka novinarka Dr. Elizabeth Smith istraživala vinske priče Plešivice.

Posebno značajni projekti uključivali su Vlogfest, koji je u svibnju okupio globalno poznate influencere, te suradnju na projektu Michelin, u sklopu koje su vodeći influenceri istraživali županijske gastronomske i turističke dragulje.

Održiva budućnost u fokusu

-Naši rezultati nisu samo brojke, već dokaz da turizam u Zagrebačkoj županiji postavlja standarde održivosti, autentičnosti i kvalitete. Svaki gost koji nam se vrati ili podijeli dojmove sa svojom zajednicom naša je najveća nagrada- poručuju iz Turističke zajednice Zagrebačke županije.

Zagrebačka županija ostaje predana svojoj viziji održivog turizma i kontinuiranom razvoju destinacija koje ispunjavaju očekivanja suvremenih putnika.

Turizam
Zagrebačka županija