Prosječno vozilo u Hrvatskoj je starije od 14 godina, a petina ih ne prolazi na tehničkom!
Tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu od 2.271.201 pregledanih vozila, neispravno ih je bilo 448.386 što predstavlja udio od 19,74% ukupnog broja pregledanih vozila.
Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske, za 2021. godinu najveći broj nedostataka pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, točnije njih 560.099. I prošle godine među vodećim su bili oni na uređajima za kočenje, na kojima je uočeno 537.262 nedostataka, što čini 23,30 posto u ukupno utvrđenom broju nedostataka. Neki od najčešćih nedostataka na svim vrstama vozila u RH protekle godine bili su i nedostatci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (302.812), zatim slijede nepravilnosti s motorom vozila (247.127) te nedostatci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa, gdje je uočeno 245.996 nedostataka.
Tijekom 2021. godine utvrđeno je 84.068 nepravilnosti na opremi vozila, 67.503 nedostatka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te 64.798 na uređajima za upravljanje. Kao i prethodnih godina, mnoga vozila nisu prošla eko test pa je tako prošle godine pronađeno 65.119 nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, a 45.883 nedostatka utvrđeno je na kontrolnim i signalnim uređajima na vozilima. Na prijenosnim mehanizmima vozila uočeno je 20.820 neispravnosti.
U odnosu na 2020. godinu, tijekom 2021. uočen je porast broja vozila na električni i hibridni pogon kod vozila kategorije M1, odnosno kod osobnih automobila. Hibridni pogon 2020. godine ukupno je koristilo 8.080, a 2021. 15.918 vozila. Na električni pogon 2020. godine vozilo je 1.343 vozila, a protekle godine u RH je evidentirano 3.054 osobnih automobila na električni pogon.
„Gledajući statistike za 2021. godinu, ponovno uočavamo kako je u Republici Hrvatskoj i dalje oko 70% voznog parka starije od 10 godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka ponovno povećala i to na 14,34 godine. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila. S druge pak strane, pojavilo se smanjenje prosječno prijeđenog puta što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u RH. Tako je prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio 12.542,48 km, a u 2021. iznosio je 11.016,81 km. Dakle, evidentan je utjecaj COVID-19 pandemije na mobilnost u RH.“ – izjavio je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.