Proširenje zagrebačke obilaznice: Umjesto četiri, dionica Jankomir – Lučko dobit će šest traka

Nakon više od četiri desetljeća od izgradnje zagrebačke obilaznice, Hrvatske autoceste (HAC) započele su postupak prethodnog javnog savjetovanja za proširenje njezine najopterećenije dionice – one između čvorova Jankomir i Lučko. Dionica duga 4,5 kilometara umjesto dosadašnje četiri prometne trake dobit će šest, po tri u svakom smjeru.
Riječ je o najfrekventnijem dijelu obilaznice, na kojem prosječni godišnji dnevni promet doseže i do 100.000 vozila, što višestruko premašuje izvorni projektirani kapacitet ove prometnice.
Radovi na proširenju obuhvatit će rušenje postojećeg i izgradnju novog mosta Dubava, dugog 35 metara, kao i kompletnu prilagodbu prateće infrastrukture – od sustava vanjske i unutarnje odvodnje, zamjene prometne opreme i signalizacije, do ugradnje suvremenog automatskog sustava nadzora i analize prometa. Početak gradnje planira se tijekom 2026. godine, a završetak za 18 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na 42 milijuna eura.
Iako će se dionica između Jankomira i Lučkog proširiti, sam čvor Lučko neće doživjeti rekonstrukciju jer bi njegova prilagodba zahtijevala rušenje čitavog objekta, što trenutno nije u planu.
Zagrebačka obilaznica, koja se proteže od čvora Lučko do čvora Ivanja Reka u dužini od 25 kilometara, već je odavno prerasla u gradsku prometnicu. Njezin kapacitet od 75.000 vozila dnevno odavno je premašen, a potreba za trećom trakom u oba smjera prvi put je ozbiljno artikulirana još prije nekoliko godina, piše Jutarnji list.