HOĆE LI USPJETI SMANJITI GUŽVE

Projekt koji bi trebao ubrzati zagrebački javni prijevoz trebao bi zaživjeti do kraja godine

Svi koji ovih dana voze zagrebačkim ulicama, pogotovo u vrijeme odlaska na posao ili završetka posla, vjerojatno su upali u neku manju ili, vjerojatnije, veću gužvu
Zagreb: Tramvaji ne voze preko Zrinjevca Patrik Macek/PIXSELL

Iako prometnim čepovima doprinose i radovi na cestama, poput rekonstrukcije Jadranskog mosta ili križanja Savske i Vukovarske ulice, jasno je kako sa završetkom radova gužve neće nestati.

Kako bi se te gužve smanjile, a vozači u Zagrebu proveli nešto manje vremena u svojim automobilima čekajući u kolonama, pokrenut je projekt Centar za upravljanje prometom, s kojim se započelo još 2020. godine, a prema planovima gradske vlasti, u punom smislu trebao bi zaživjeti do kraja godine. Kako smo pisali tijekom ljeta, nakon prve faze ovog projekta tijekom koje su zamijenjeni semaforski uređaji u Donjem gradu, započela je i druga faza zamjene semafora te je najavljeno kako će sljedeća faza obuhvaćati Ilicu, Vlašku, Horvaćansku i druge ulice.

Kako su za Zimo komentirali iz službe za informiranje i medije Grada Zagreba, na početku će fokus ovog projekta biti na prometnim mrežama kojima se kreću vozila gradskog prometa, odnosno – na tramvaje. Naime kako bi se ubrzao javni promet, na semaforiziranim raskrižjima prednost će se davati tramvajima, no također, u slučaju nekakvih prometnih zastoja, zbog prometne nesreće ili nekih drugih razloga, promet bi se preusmjerio na druge prometnice kako bi se izbjegla zagušenja.

Radovi bi trebali početi kroz desetak dana

– Trenutno na Centar za upravljanje prometom imamo spojen 36 semaforski uređaj i to 10 uređaja na Zagrebačkoj aveniji, 8 uređaja na Avenija Većeslava Holjevca, 5 na Ulici grada Vukovara te još 13 na pojedinačnim lokacijama. Neke lokacije u gradu su upravljane s jednim semaforskim uređajem na više raskrižja, kao što je raskrižje Gundulićeve i Masarykove ulice koja upravlja pješačkim prijelazom na Trgu Republike Hrvatske. Napominjemo kako spajanje ovakvih uređaja predstavlja dodatne izazove prilikom upravljanja prometom – objasnili su iz gradske službe za Zimo.

Patrik Macek/PIXSELL

Planovi za promjene semafora i spajanje tijekom ljeta uključivali su spajanje 20 semaforskih uređaja na Selskoj i Maksimirskoj cesti, kao i 47 uređaja u zoni zelenih valova na području Donjeg grada i većina tih planova je ispunjena. Radovi na zamjeni uređaja u zoni Selske i Maksimirske ceste su završeni, dok je na području Donjeg grada ostalo još 8 semaforskih uređaja koje treba spojiti, a ovisno o vremenskim prilikama, radovi bi trebali početi kroz desetak dana.

Aktualno
Grad Zagreb
Izbor urednika