Prije 19 godina, prvi od sada ukupno 142 niskopodna tramvaja, svečano je pušten u promet
Lani krajem kolovoza gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević najavio je kupovinu 11 rabljenih niskopodnih tramvaja iz Augsburga. Tada je tvrdio da Zagreb nije obnovio vozni park najmanje 20 godina i da je kupovina polovnih tramvaja nužna kako bi javni prijevoz u Zagrebu funkcionirao.
– Njemački grad Augsburg dao nam je ponudu, tramvaji su pogodni tračnicama, kupit ćemo ih 11 i koštat će 2,7 milijuna eura. Stari su 15-20 godina, što je manje od prosječne starosti sadašnjih tramvaja u Zagrebu, a koja je 27 godina. Jedan novi tramvaj košta 2 milijuna, ovih 11 kupujemo za otprilike iznos jednog novog, istaknuo je Tomašević.
Zagrebačkog gradonačelnik uskoro je ispravio i Faktograf. – Rabljeni tramvaji koji uskoro dolaze u Zagreb stari su 27 godina (kolika je po riječima Tomaševića i prosječna starost postojećeg voznog parka ZET-a), a ne 15 do 20 godina kao što navodi Tomašević, napisali su tada.
No to nije sve. Tomašević je tada nabavku rabljenih tramvaja opravdavao time što Zagreb 20 godina nije kupio ni jedan novi tramvaj.
– Situacija je bila grozna, 20 godina nije kupljen novi tramvaj, to je nepojmljivo. Morali smo ići u kupovinu i novih i rabljenih tramvaja i autobusa, govorio je tada Tomašević na konferencijama za medije prošle godine.
19 godina od prvog niskopodnog tramvaja
Međutim, njegovu procjenu o tome kad su kupljeni tramvaji opovrgnuo je prije nekoliko dana sam ZET. Naime na njihovim stranicama stoji kako se ove godine navršava 19 obljetnica kad je prvi od 142 niskopodna tramvaja svečano pušten u promet.
– Na današnji dan prije 19 godina, prvi od sada ukupno 142 niskopodna tramvaja, svečano je pušten u promet na liniji 12. Velikim slovima će 13. srpnja 2005. godine ostati zapisan u iznimno bogatoj povijesti ZET-a. Konjski tramvaj, Uspinjača, elektrifikacija tramvajske mreže te uvođenje autobusa i sljemenske žičare u sustav javnog prijevoza, djelić su prometne slike našega grada kroz prošlost. Vremena i načini prijevoza su se mijenjali, ali cilj ZET-a uvijek je ostao isti – omogućiti siguran i ugodan prijevoz putnika. Uvođenjem niskopodnog tramvaja, isključivo domaće proizvodnje, učinjen je još jedan iskorak koji prijevoznu uslugu čini kvalitetnijom. Niskopodni tramvaji postali su novi simbol urbanog Zagreba, a naš grad svrstan je u društvo vodećih europskih metropola s najsuvremenijim javnim prijevozom putnika, piše na stranicama ZET-a.
Također, potrebno je napomenuti kako je to bio prvi niskopodni tramvaj od njih 142 koji su sukcesivno, po proizvodnji puštani u promet.