PRIČA HRVATSKOG STROJOVOĐE – Teretni vlakovi brži od brzih vlakova

Zagrepčani kazuju, ako te ne uhvati korona, preživiš zemljotres, snijeg u ožujku i orkanski vjetar, doživiš stalni zeleni signal...
20200323_122004_resized_2

U ove tužne dane epidemije korone, zemljotresa u Zagrebu, nevremena i prometne blokade, ima ljudi koji rade više od drugih. Nisu to medicinari, niti pripadnici Civilne zaštite, niti vojnici, iako se moraju vojnički ponašati. Uz vozače teretnih kamiona, to su strojovođe teretnog prometa. Najviše ih je iz HŽ Carga, ali ima ih dosta među privatnim operatorima u Hrvatskoj. Uredbom Stožera Civilne zaštite zatvoreni su putnički kolodvori, za prijevoz putnika, no nisu za prijevoz tereta. A tko će prevesti potrebiti teret s kraja na kraj Hrvatske, ako ne teretni prijevoznici u željezničkom teretnom prijevozu.

Dok su njihove kolege iz HŽ Putničkog prijevoza poslati doma, jer putničkih vlakova nema, na prugu izlaze teretni vlakovi. Zaposlenici HŽ Carga brzo su se prilagodili i organizirali prijevoz u izvanrednim uvjetima. Teretni vlakovi i kamioni moraju prometovati, došlo je „odozgor“ od svih vlasti. Sad je trebalo vidjeti kako strojovođe HŽ Carga, kao i ostalih prijevoznika, voze teretne vlakove, brže od brzih. Stvar je u tomu što vlakova s prijevozom putnika nema, pa teretni mogu voziti na „zeleno“ tj skoro svaki je signal slobodan. Računajući vozna vremena prema postojećem voznom redu, teretni vlakovi ovih dana prometuju brže od brzih, jer se skoro nigdje ne zaustavljaju.

Dok pišemo ove retke, zaposlenici koji rade, dobili su „ausvajz“ tj. potvrde da nesmetano mogu putovati s posla i na posao izvan mjesta prebivališta. No, tu ima problema, jer dosta je strojovođa, primjerice u Zagrebu, koji putuju na posao od Vinkovaca do Zagorja. Neki prvih dana nakon ukidanja putničkih vlakova, nisu mogli dolaziti na posao, ali su se kasnije organizirali. Automobil, bicikl, moped, pa na posao. Ili doći do najbližeg teretnog vlaka pa na posao.

Strojovođe koji voze „preko granice“, tj samo do graničnog kolodvora posebno su organizirani. Primjerice iste lokomotive i strojovođe voze od Zagreb Ranžirnog kolodvora do Dobove u Sloveniji, a tako od Koprivnice do Mađarske, te do Šida u Srbiji, Poseban je režim što se i strojovođe i lokomotive posebno dezinficiraju i održavaju. Naravno i ostali to moraju raditi.

Nekima je neobično što teretne vlakove voze nigdje se ne zaustavljajući, ili skoro nigdje, pa postižu i vremenske rekorde. Naravno, uz poštivanje brzine i svih propisa, teretnjaci stižu i prije voznog reda. Strojovođe ne bi bili svoji kad ne bi imali humora. Zagrepčani kazuju, ako te ne uhvati korona, preživiš zemljotres, snijeg u ožujku i orkanski vjetar, doživiš stalni zeleni signal…

Napisao i snimio: Boris ĆAVAR

Grad Zagreb
Hrvatska
Ostalo