ŠOK

Počele stroge kontrole: Policija zaustavlja vozače romobila u centru Zagreba

Policija je danas počela kontrole vozača električnih romobila u samom srcu Zagreba. Na prilazima Trgu bana Jelačića zaustavljaju one koji voze po nogostupu, bez kacige ili s tehnički neispravnim romobilom. Stroge kazne čekaju prekršitelje, a pješaci napokon dobivaju sigurnost na ulicama
Zagreb: Policija kontrolira vozače romobila Patrik Macek/PIXSELL

Kako je i najavljeno, zagrebačka policija jutros je započela s pojačanim nadzorima vozača električnih romobila, usmjerenima na sigurnost svih sudionika u prometu. Na nekoliko punktova oko Trga bana Jelačića, uključujući Teslinu, Prašku, Ilicu i Gajevu ulicu, prometni policajci zaustavljaju vozače romobila te provjeravaju poštuju li nova pravila.

Nadzor uključuje obavezno nošenje zaštitne kacige za osobe mlađe od 18 godina, zabranu vožnje po nogostupu te provjeru tehničke ispravnosti romobila, poput kočnica i svjetala. Posebna pažnja posvećuje se i vožnji u dvoje, što je prema zakonu zabranjeno, ali se sve češće viđa u centru grada, osobito tijekom turističke sezone.

Prema važećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, novčane kazne za vozače romobila koji krše prometne propise mogu doseći i do 660 eura. Kazne su predviđene za niz prekršaja: od vožnje bez svjetala noću, preko neprilagođene brzine i kretanja po nogostupu, do nepoštivanja pravila o nošenju reflektirajuće odjeće i kacige.

Najave kontrole već u svibnju i lipnju

Pojačani nadzori nisu iznenađenje. Policijska uprava zagrebačka i Ministarstvo unutarnjih poslova još su krajem svibnja i početkom lipnja najavili provedbu preventivno-represivnih mjera usmjerenih upravo na vozače romobila. Cilj je povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu, osobito pješaka, te sprječavanje sve učestalijih nesreća u koje su uključeni električni romobili.

Službena policijska upozorenja tada su obuhvaćala podsjetnik da romobili ne smiju premašiti snagu od 0,6 kW ni brzinu od 25 km/h, a korisnici se moraju kretati biciklističkim stazama ili, ako ih nema, pažljivo uz rub kolnika – nikako po nogostupu.

Građani podijeljeni, ali nesreća je sve više

Reakcije Zagrepčana su podijeljene. Dio građana pozdravlja nadzor, posebno oni koji su već imali neugodne situacije s romobilima u pješačkim zonama.

– Dva puta sam skoro nastradala jer mi je romobil projurio tik uz ruku dok sam šetala s djecom – kaže gospođa Vesna iz Gajeve. – Neka kontroliraju, samo da bude manje divlje vožnje.

S druge strane, korisnici romobila često ističu da im grad ne nudi adekvatnu infrastrukturu te da su prepušteni improvizaciji – voze se gdje mogu, često izbjegavajući automobile i tramvaje, ali pritom dolaze u sukob s pješacima.

Kontrole se šire i na druge lokacije

Iz PU zagrebačke poručuju kako će se slične kontrole nastaviti i na drugim frekventnim lokacijama poput Jaruna, Bundeka, Maksimira i Glavnog kolodvora. Pojačani nadzori bit će posebno učestali vikendima i večernjim satima, kada je u centru grada najveća gustoća prometa pješaka i romobila.

Statistike potvrđuju potrebu za intervencijom – prema podacima MUP-a, u 2024. godini zabilježeno je više od 500 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači električnih romobila, uključujući i teže ozljede pješaka.

Aktualno
Grad Zagreb