U TRI FAZE

Obnova Glavnog kolodvora počinje sljedeće godine. Planirani završetak do sredine 2030.

HŽ Infrastruktura d.o.o. pokrenula je projekt cjelovite obnove zgrade Glavnog kolodvora, koji obuhvaća konstrukcijsku i energetsku obnovu zgrade i okoliša (nadstrešnice, pothodnici, peroni, a povećat će se i razina potresne otpornosti)
Zagreb: Glavni kolodvor Sandra Simunovic/PIXSELL

Projekt je će se odvijati u tri faze. Završena je prva faza projekta, odnosno izrada elaborata ocjene postojećeg stanja građevinske konstrukcije. Ti detaljni tekstualni i grafički podaci služe za daljnju izradu tehničke dokumentacije, pojasnili su nam iz HŽ Infrastrukture. Proveden je dio geotehničkih istražnih radova kako bi se dobio uvid u sastav i čvrstoću tla. Izvedena su ispitivanja zidova i opeke unutar zgrade, a izrađena je i analiza otpora na potres. Ta faza financirala se bespovratnim sredstvima iz Fonda solidarnosti EU-a s iznosom od oko 57 tisuća eura.

Druga faza, odnosno izrada tehničke dokumentacije, idejnog i glavnog projekta s ishođenjem svih potrebnih dozvola, trebala bi biti završena do druge polovine 2026., a sami radovi, odnosno treća faza, planirani su od druge polovine 2026. do sredine 2030. Procijenjena vrijednost druge i treće faze jest oko 60 milijuna eura te je u planu da se financira iz zajma Europske investicijske banke.

Zaštićeno kulturno dobro

Uz obnovu same zgrade namjera je upotrebljavati obnovljive izvore energije pa je tako plan na nadstrešnice perona postaviti solarne panele. Uz to je potrebno izgraditi komunalno postrojenje, čime bi se proizvodila energija iz fotonaponskog sustava. Zgrada zagrebačkog Glavnog kolodvora najveća je kolodvorska zgrada u Hrvatskoj te ujedno zaštićeno kulturno dobro zbog čega će se obnova izvoditi pod konzervatorskim nadzorom.

Iz HŽ-a su nam potvrdili da je u tijeku i rekonstrukcija pothodnika na Glavnom kolodvoru, a dovršetak radova očekuje se sredinom ožujka. Za vrijeme radova pothodnik će biti pregrađen na dva dijela kako bi ga putnici i za vrijeme rekonstrukcije mogli neometano koristiti. Radovi uključuju sanaciju popođenja na 1. peronu, završno bojanje stropa pothodnika, sanacija nepopločenih dijelova zidova pothodnika, ručno čišćenje grafita sa kamenih ploča na zidovima pothodnika i stubišta, demontažu starih i postavljenje novih svjetiljki, demontažu i rekonstrukciju postojeće električne instalacije te postavljanje instalacija za videonadzor. Nakon završetka radova u planu je i oslikavanje pothodnika.

Aktualno
Grad Zagreb