PRŠTE REAKCIJE

Nik Titanik o novom logu Zagreba: Daj me nemojte je…

Novi vizualni identitet Zagreba izazvao je podijeljene reakcije. Dok jedni hvale moderni dizajn, drugi kritiziraju izostanak tradicionalnog grba. Rasprave su se prelile i na društvene mreže
Zagreb vizualni identitet grb Zagreba Grad Zagreb

Novi vizualni identitet Grada Zagreba, odabran putem javnog natječaja koji je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo, predstavljen je u ponedjeljak. Pobjednički koncept “Slobodan čovjek u slobodnom gradu” potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić.

– Rješenje odražava Zagreb kao otvoren, vedar i ponosan grad te omogućuje kvalitetniju komunikaciju s građanima i posjetiteljima – priopćili su iz Ureda gradonačelnika.

Struka jednoglasno podržala rješenje

Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je ocijenio da pobjednički rad predstavlja čvrst strateški temelj za vizualni identitet grada, spajajući njegovu tradiciju s modernim dizajnerskim pristupom.

Predsjednica ocjenjivačkog suda Ira Payer naglasila je da rješenje uspješno balansira prošlost i suvremenost, omogućujući jasnu i dosljednu komunikaciju Zagreba, prenosi N1.

Zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet istaknuo je da novi vizualni identitet jasno prenosi emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu – ljubav, ponos, sreću i povezanost.

– Slogan “Zagreb, volim te!” jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija – poručio je.

Podijeljene reakcije javnosti

Odluka o novom vizualnom identitetu izazvala je žustre rasprave. Dok neki kritiziraju jednostavnost rješenja i izostanak tradicionalnog grba Zagreba, drugi ga hvale kao svježe i moderno. Treći pak raspravu prate s ironijom, ponavljajući frazu “Je*eni Tomašević”.

Kroničar hrvatskih gluposti i karikaturist Nik Titanik odgovornima za “dizajnersko preseravanje” je poručio: – Daj me nemojte je***!.

Stručna i javna polemika na društvenim mrežama

Vizualni identitet Zagreba postao je vruća tema na društvenim mrežama, gdje su se u raspravu uključili dizajneri, lingvisti i javne osobe.

– Ne treba nam vokativ, ukidamo zareze. Uskličnike ćemo zadržati – komentirala je novinarka Tanja Tolić.

– To je dizajn, a ne rečenica. Dva verbalna elementa koja funkcioniraju zajedno i odvojeno. “Volim te” je ekstenzija koja se može i ne mora koristiti – branila je odabrano rješenje dizajnerica Ira Payer.

– Ovo kao da je zaostalo od Tihomira Oreškovića pa da se ne baci – oštro je komentirala kritičarka i prevoditeljica Jelena Svilar.

– “Zagreb, volim te” direktna je referenca na poznati performans Toma Gotovca. Nadam se samo da to neće pokušati mijenjati – podsjetio je dizajner i kustos Marko Golub.

Copywriter Nebojša Grbačić osvrnuo se na stručne polemike:

– Ako Boga znaš, nemoj ulaziti u rasprave s dizajnerima. Ili arhitektima. Oni uvijek znaju bolje jer poznaju “struku”. No, dizajn ovakvih stvari, poput vizualnog identiteta grada, ne smije biti samo “stručan” nego mora biti i funkcionalan, odražavati duh i osjećaje građana. A to je nešto što često izmiče stručnim raspravama.

Aktualno
Grad Zagreb