EVO O ČEMU SE RADI

Najavljena prije deset godina, Bandićeva vizija napokon bi se mogla i ostvariti

Zagrebački Centar za nadzor i upravljanje prometom (CNUP) priča je stara više od desetljeća. Do danas je u metropoli umreženo 88 semaforiziranih raskrižja, a kad CNUP zaživi u svojem prostoru, trebao bi pod kontrolom imati njih 150
Zagreb: Konferencija za medije Tomislava Tomaševića o velikim projektima cestovne infrastrukture Photo: Neva Zganec/PIXSELL

Bilo je to 2013. godine, kada je Milan Bandić, pokojni zagrebački gradonačelnik, pozvao novinare u tzv. pametnu sobu u Gradskoj upravi kako bi predstavio Projekt razvoja sustava automatskog upravljanja prometom. Kazao je da će prvi rezultati u gradskom prometu biti vidljivi za dvije do dvije i pol godine, a za realizaciju cijelog projekta, vrijednog 300 milijuna kuna, trebat će šest godina, tako da će u cijelosti profunkcionirati 2020. godine.

Najavio je tada da će se svakih šest mjeseci objavljivati izvješće kako stvari napreduju. Nije objavljeno nijedno. Tek potkraj 2017. godine Grad je pokrenuo izradu studije izvodljivosti za projekt predstavljen četiri godine ranije.

Prije dvije godine nova gradska uprava ponovno je pokrenula priču oko tog centra, a u srijedu je Andro Pavuna prezentirao i rendere kako bi trebao izgledati te najavio da projekt ide u javnu nabavu.

Nadzor prometa iz podruma

Iako CNUP u ovom trenutku čini jedna soba koja, kako je rekao Pavuna, nije reprezentativna i za pokazivanje, a stvar je više softverska, u budućnosti bi trebao biti smješten u podrumu zgrade u Branimirovoj ulici, u kojoj se nalazi gradski ured za promet. Sastojat će se od tri prostorije, velike kontrolne sobe s konzolama iz koje će se upravljati i dvije manje – jedne za voditelja i druge za sastanke, piše tportal.hr.

U ovom trenutku u Zagrebu je umreženo 88 semaforiziranih raskrižja i Pavuna je izrazio uvjerenje da će do kraja godine ostvariti zacrtani cilj od njih sto, a kad CNUP bude uređen, bit će ih oko 150.

U operativnoj sobi radit će četiri operatera u jednoj smjeni. U perspektivi je cilj uvesti i popodnevnu smjenu, a kada se spoji 200 raskršća, onda moguće i treću.

CNUP će biti, kako je naveo, na visokoj tehnološkoj razini, a njegovom uspostavom planira se i nabava softvera koji će ići u smjeru potpune automatizacije s mogućnošću predlaganja operateru što mu je činiti.

Aktualno
Grad Zagreb