EVO ŠTO PREDLAŽE

Lovrić obećava ukidanje blokovskog parkiranja i povratak starog sustava

Građani pozitivne efekte blokovskog parkiranja ne vide. I dalje se po širem centru grada mora kružiti u potrazi za parkirnim mjestom, a nije bolje ni u kvartovima Novog Zagreba. Kandidat za gradonačelnika Ivica Lovrić kaže kako će blokovsko parkiranje ukinuti
Zagreb: Ivica Lovrić i Otto Barić predstavili konkretna rješenja za ključne prometne izazove grada Patrik Macek/PIXSELL

Dan nakon izbora ukidamo blokovsko parkiranje i stvari vraćamo na staro. To staro nije idealno, ali je puno bolje nego ovo što je uveo Tomašević, kaže Lovrić.

Kaže da će stari sistem parkiranja ostati na snazi dok se ne ostvare dva preduvjeta.

– Dok se ne napravi sustav novih javnih garaža koji smo prezentirali i druga je implementacija rotacijskih parkinga – kaže gradski zastupnik.

Dodaje da rotacijski parkinzi nisu novost, a u Hrvatskoj se već koriste u Puli, a uskoro i u Dubrovniku.

– Zamislite dva parkirna mjesta na koja možete smjestiti 12 automobila – kaže Lovrić i objašnjava, da rotacijski sustav omogućava da na prostoru koji zauzimaju dva klasična parkirna mjesta, izgradi njih 12.

– To znači da možemo bolje iskoristiti postojeće lokacije i dvorišta u kojima možete povećati kapacitete za 6 puta – kaže Lovrić.

Najavljuje subvencije za rotacijske parkinge

Naglašava da će, ako osvoji vlast, subvencionirati postavljanje takvih rotacijskih parkinga u privatnim donjogradskim dvorištima do 50 posto.

– Ako u jednoj zgradi imamo 20 stanova i ako im treba 20 parkirnih mjesta grad će sufinancirati polovicu, a onda će stanari biti suvlasnici, odnosno svaki će imati jedno parkirno mjesto – kaže Lovrić.

Dodaje da je i tržišna cijena jednog takvog parkirnog mjesta neusporedivo manja nego što je izgradnja mjesta u podzemnoj garaži ili nekog drugog oblika parkiranja.

– To će biti jedna poticajna mjera s kojom bi se mogli stvoriti uvjeti da se urede parkinzi u dvorištima. To je model koji se može primijeniti i pored stambenih zgrada, u drugim dijelovima grada, koje su se gradile u neka druga vremena – kaže Lovrić.

Dodaje da tek izgradnjom javnih garaža i rotacijskih parkinga se može razmišljati o ponovnom uvođenju nekog oblika blokovskog parkiranja.

– A tada će se stvoriti i preduvjetu da mnoge donjogradske ulice oslobodimo za pješake i za bicikliste, a ne kao što je to slučaj sad kad se te stvari rade bez ikakve alternative – kaže Lovrić.

Javne garaže mogu raditi i koncesionari

Govoreći o javnim garažama Otto Barić kaže kaže kako u Plavom gradu razmišljaju o koncesijskom modelu izgradnje javnih garaža.

– Ne mora Grad Zagreb investirati u to, siguran sam da postoje bar tri ili četiri svjetske, europske tvrtke koje bi se odmah javile na takav model. Već sada su cijene parkinga u Zagrebu takve da garantiraju povrat investicije – kaže Barić.

Dodaje i da trenutačno samo u donjem gradu nedostaje između 5 i 6 tisuća parkirnih mjesta.

– To je podatak kojeg je iznio Tomašević – podsjeća Barić.

Također, naglašava da je moguće u kratkom roku isporučiti 8 do 8 i pol tisuća parkirnih mjesta.

– To onda znači da neće biti kruženja, traženja parkirnih mjesta – naglašava Barić.

Lovrić podsjeća i na to da je Grad Zagreb brutalno poskupio cijenu parkiranja.

– Umjesto da potiče građane da parkiraju u garažama, oni su digli cijene. Ista stvar je i s blokovskim parkiranjem. Prije ste mogli platiti prvu zonu i parkirati u drugoj, a sad ako imate drugu, a radite u prvoj, onda morate platiti mjesečnu kartu koja košta skoro 100 eura – kaže Lovrić.

Za kraj ističe da je strategija Plavog grada u tom smislu jasna. Izgradnjom javnih garaža i rotacijskih parkinga stvoriti sve preduvjete da građani imaju mogućnost brzo pronaći jeftino parkirno mjesto.

Grad Zagreb
Politika