Let vam kasni? Ne vjerujte uvijek porukama aviokompanije

Propustili ste let – i što sad? Morat ćete stati u red u zračnoj luci ili pokušati telefonski dobiti predstavnika aviokompanije kako biste promijenili rezervaciju.
Promjena vas može stajati znatno više novca, a mogla bi i potpuno poremetiti vaše putovanje. No, je li zaista vaša krivnja što ste zakasnili? Ne nužno. Stjuardesa iz Delte progovorila je o tome kako vas aviokompanije navode da propustite svoj let.
“Kašnjenje” ne znači uvijek kašnjenje – posebno na letovima Delte.
U videu na TikToku, stjuardesa @tay_shearer savjetuje putnicima da uvijek dođu u zračnu luku u vrijeme predviđeno za polazak – čak i ako aviokompanija tvrdi da let kasni.
– Ne zanima me koliko sati kasni. Vrlo je moguće da ipak poletimo u predviđeno vrijeme, objašnjava ona.
– Primjerice, danas sam radila na letu, ujutro sam dobila poziv da kasnimo dva i pol sata, sat kasnije još jedan poziv – i što mislite? Poletjeli smo na vrijeme.
Stjuardesa također daje naslutiti da bi to moglo biti češće kod Delte, koju naziva “aviokompanijom koja polijeće na vrijeme”.
A to nisu samo priče. Kako piše Condé Nast Traveler, analitička tvrtka za zračni promet Cirium utvrdila je da je Delta u 2024. bila najtočnija američka aviokompanija, s postotkom letova koji su krenuli na vrijeme od 83,46 posto.
Ali to se događa i kod drugih aviokompanija.
Ranije je Summer Hull, direktorica sadržaja za putnički i financijski portal The Points Guy, propustila let iz Međunarodne zračne luke George Bush u Houstonu za Newark Liberty nakon što se pojavila na vrijeme za “odgođeni” let United Airlinesa.
Nije dobila nikakvu obavijest
– Spakirala sam se i krenula prema izlazu oko 30-35 minuta prije objavljenog (odgođenog) vremena polijetanja, očekujući da će kašnjenje biti i dulje jer nije bilo nikakvih obavijesti ili poziva za ukrcaj, podijelila je.
– Umjesto toga, dočekalo me nešto sasvim drugo – izlaz bez putnika i posade.
Hull nije dobila nikakvu obavijest o pomaknutom vremenu polijetanja.
– Vjerojatno su oni koji su ostali kod izlaza ili se ranije vratili uspjeli ući u avion. Svi ostali nisu imali sreće.
Sličnu situaciju doživjela je i obitelj koja je letjela iz Ciudad de Guatemale za Detroit na letu Spirit Airlinesa, kako je jedan od putnika ispričao za The New York Times.
– Dobio sam dvije poruke od Spirita da naš let kasni – prvo oko 20 minuta, a zatim dodatnih 15 – pa je novo vrijeme polaska bilo 16:18, napisao je.
– Iskoristili smo kašnjenje da nešto pojedemo, prateći mobitel za daljnje obavijesti, kojih nije bilo. Kad smo se vratili do izlaza u 15:40, rečeno nam je da je avion spreman ranije nego što se očekivalo i da su vrata zatvorena.
Valja razmotriti nekoliko stvari
Kao odgovor, kolumnist NYT-a Seth Kugel naveo je da je kontaktirao glasnogovornika Spirita, koji ga je uputio na “odjeljak 2.4.1 (b)” u Ugovoru o prijevozu.
– U slučaju kašnjenja, gostima se preporučuje ostanak u području izlaza radi ažuriranja i mogućih ranijih polazaka, prenio je iz ugovora.
– Spirit ne snosi odgovornost prema gostima koji propuste let koji je poletio ranije od procijenjenog vremena objavljenog za kašnjenje.
Ako ipak dobijete obavijest da vaš let kasni, a ne želite doći u zračnu luku u prvotno predviđeno vrijeme polijetanja, ima nekoliko stvari o kojima trebate razmisliti.
Budući da se “polijetanje na vrijeme” računa unutar 15 minuta, općenito se preporučuje dolazak u zračnu luku uobičajeno ako je objavljeno kašnjenje sat vremena ili manje. Međutim, Erika Richter, glasnogovornica Američkog društva putničkih savjetnika, rekla je za Washington Post da to preporučuje i kod kašnjenja od dva sata ili manje.
Podmuklo kašnjenje
– Aviokompanije nastoje brzo riješiti kašnjenja, i sasvim je moguće da vaš let krene ranije ako se problem riješi, rekla je.
Max Barrus, potpredsjednik za planiranje i prihode u Breeze Airwaysu, rekao je za WaPo da putnici trebaju posebno obratiti pažnju na “podmuklo kašnjenje” – ono koje se stalno produžuje u malim koracima, prenosi N1.
– Možda ste dobili poruku ili obavijest da će let kasniti 15 minuta, a zatim nekoliko minuta kasnije to kašnjenje se produljilo na 30, pa još dulje, objasnio je.
– Možda si možete dati nekoliko minuta više, ali nemojte se opustiti. Aviokompanija će učiniti sve što može da avion što prije krene prema vašem odredištu.