PRIPAZITE NA ZNAKOVE

Kvarovi na spojci mogu vam upropastiti putovanje: Ovo su znakovi koje ne smijete ignorirati

Podrhtavanje papučice, proklizavanje u vožnji ili neobični zvukovi znak su da s kvačilom nešto nije u redu. Stručnjak objašnjava zašto je važno reagirati na vrijeme
Podrhtavanje papučice, proklizavanje u vožnji ili neobični zvukovi znak su da s kvačilom nešto nije u redu freepik/Ilustracija

Ako prilikom kretanja spojka počne podrhtavati ili se javi neobičan zvuk pri pritiskanju i otpuštanju papučice – nemojte to ignorirati. Takvi simptomi najčešće su upozorenje na ozbiljan kvar koji se može zakomplicirati, osobito ako ste na putovanju.

Tehnički savjetnik u Službi pomoći na cesti Hrvatskog autokluba, Marin Morava, za Reviju HAK pojasnio je s kojim se problemima vozači najčešće susreću kada je riječ o spojci – odnosno lameli, korpi, sajli, druk lageru i hidrauličnim komponentama.

Što se može dogoditi?

Jedan od čestih kvarova je propadanje papučice spojke. Kod starijih vozila uzrok je najčešće puknuće sajle kvačila, dok kod novijih modela dolazi do curenja hidraulike na sekundarnom cilindru.

Neki automobili imaju i poznate tvorničke slabosti, poput pucanja plastičnih zupčanika ili polugica ispod papučice, curenja hidrauličnih vodova ili problema s primarnim i sekundarnim cilindrom.

Simptom koji ne želite zanemariti – proklizavanje lamele

Ako motor povećava broj okretaja, a vozilo ne ubrzava, vjerojatno je riječ o proklizavanju spojke. To znači da se okretni moment ne prenosi učinkovito na kotače.

Znakovi uključuju: povišenu buku motora, tromo ubrzavanje i – u najgorem slučaju – bijeli dim iz motornog prostora te jak miris paljevine, sličan pregorjeloj elektronici.

– Takva situacija zahtijeva hitno zaustavljanje i hlađenje spojke 30 do 45 minuta – savjetuje Morava.

Nakon toga, preporučuje se promjena stila vožnje: nježnije doziranje gasa i češće korištenje nižih stupnjeva, osobito na uzbrdicama.

Pomoć na cesti? Vrlo ograničena

Kad spojka otkaže – u većini slučajeva nema brzog rješenja na licu mjesta.

Popravak u servisu često traje od jednog do pet radnih dana, ovisno o dostupnosti dijelova i potrebnom alatu.

– Zato je važno reagirati na prve simptome. Ako kvar prepoznate na vrijeme, možete ga sanirati dok vam vozilo još nije neophodno – zaključuje Morava.

Ako idete na duže putovanje i nosite više tereta nego inače, budite posebno oprezni. Spojka nije neuništiva, a kad otkaže – ljetni odmor lako može završiti na šleperu.

Auto - Moto
Hrvatska