Tomašević najavio projekte za rješenje prometnog kaosa u Zagrebu. Uvodi se i velika promjena kod parkiranja
Podsjetimo, posljednjih mjeseci bilo je jako puno kritika na ulaganje u promet u Gradu Zagrebu. Zbog mnogobrojnih nedovršenih radova na gradskim cestama promet je postao još teži i konfuzniji nego inače.
Gradonačelnik je na početku rekao da je ove godine bila rekordna količina radova u gradu, a da je potrebno obnoviti svu infrastrukturu jer se više od 20 godina gotovo ništa nije ulagalo.
– Cijevi u Ilici su položene za vrijeme Franje Josipa, pa vam je jasno koliko je to staro i da se moralo mijenjati- rekao je Tomašević.
Prometne gužve su, kaže gradonačelnik, rezultat porasta broja automobila.
Produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice rezultirat će dobijanje jedne obilaznice duge sedam kilometara, koja će rasteretiti Sesvete i aveniju Dubrava, a i Slavonsku aveniju, rekao je Tomašević.
– Radovi na Sarajevskoj cesti počinju sljedeći tjedan, a to će biti novi južni ulaz u grad, rekao je Tomašević i dodao da je vrijednost 25 milijuna eura bez PDV, što uključuje cestu i tramvajsku prugu, što će biti prva nova tramvajska pruga u više od 20 godina – rekao je Tomašević.
Jarunski most do 2028. godine
Na zapadu je najvažniji projekt Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavaju se imovinsko-pravni sporovi, ide se dalje u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine, a znatno će rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku i Ljubljansku aveniju. Imat će tri trake u svakom smjeru, plus tramvajsku prugu i to će biti treći most u gradu preko kojeg će ići tramvaj. Također će se spojiti pristup prema novoj dječjoj bolnici koja bi se trebala izgraditi u Blatu do kraja 2029.
Most u Savskoj opatovini trebao bi rasteretiti zapadni dio grada. S istočne strane Jaruna će ići pješački i bicilistički most, koji će spojiti Arenu i Jarun.
Tomašević je rekao da će se graditi nova Šarengradska ulica te da su svi problemi koji su godinama opterećivali taj projekt pred riješeni ili pred rješenjem, a ona bi trebala rasteretiti Savsku cestu. Imat će četiri vozne trake te pješačke i biciklističke trase. Projekt je pred izdavanjem lokacijske dozvole, a radovi bi trebali krenuti 2026. s time da bi prvi dio bio od Vukovarske do Zagrebačke.
U Heinzlovoj druga tramvajska pruga
U Heinzelovoj će se graditi druga tramvajska pruga, nabavljaju se novi tramvaji jer 15 godina nije kupljen nijedan. Kupljeno je 40 novih, od kojih bi prvi trebali doći sljedeće godine, a pokrenuta nabava još 40. Investicija za nove tramvaje je veća od 200 milijuna eura.
Kupljeno je 65 novih autobusa, uglavnom financiranih iz EU fondova. Kupljeno je i 60 rabljenih zbog dugogodišnjeg neobnavljanja fonda, a kupit će se još 60 rabljenih te nove na struju i na vodik.
Tomašević je rekao da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj, procijenjene vrijednosti od 20-ak milijuna eura, 800 parkirnih mjesta, ispod Paromlina za 350 mjesta, pripremne radnje za podzemnu garaže na Trgu Franje Tuđmana.
Nastavlja se s modelom blokovskog parkiranja, u javnom savjetovanju došlo je 318 prijedloga. Brojni prijedlozi su usvojeni, rekao je Tomašević i predstavio konačni prijedlog rješenja na karti Zagreba.
Šarengradska će imati četiri automobilske trake
– Podvožnjak Medpotoki će omogućiti novu vezu sjevera i juga – kaže. Radovi bi trebali započeti iduće godine, dodaje, a trajat će 18 mjeseci.
– Ova ideja se pojavila prije 100 godina, no bilo je problema. To smo do sada rješavali u miru i tišini. Dakle, nova Šarengradska će imati četiri automobilske trake i dodatne u zonama raskrižja kao i pješačke i biciklističke koridore. Prva dionica će biti izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste, napravljeno je idejno rješenje. Početak radova bi trebao biti početkom 2026. godine, dodaje.
Uvodi se naplata parkinga i nedjeljom
Uvodi se i naplata parkinga u centru do ponoći umjesto do 22 sata, a naplata će se vršiti i nedjeljom do 15 sati. Toga do sada nije bilo, a cilj je zaštititi ljude koji žive u centru grada.
– Ljudi će moći uzeti kartu za dva bloka istog statusa ili za dodatni blok koji je nižeg stupnja, a s time krećemo 26. listopada kako je i najavljeno, kazao je.
– Prijektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta, imat će oko 800 mjesta. Ispod Paromlina će biti 350 mjesta. Radimo pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana – kaže. Nastavljamo s modelom blokovskog parkiranja, dodaje. U javno savjetovanje je došlo 318 prijedloga, bilo je različitih primjedbi, kaže, brojne su usvojene.
Veliki broj otvorenih radova
Trenutno se na nekoliko desetaka mjesta u Gradu Zagrebu Zagrebačke ceste izvode radove, odnosno trebale su u proteklih nekoliko mjeseci. Nesnosne gužve paralizirale su grad, do te mjere da je ugrožena i sigurnost građana
Kada je riječ o podsljemenskoj zoni, od četiri prometna pravca koja vode prema središtu, samo je jedan otvoren. A zbog nedavno otvornih radova na jednom od najvećih križanja u Zagrebu,
Nedavno je počela i sanacija tramvajskog kolosijeka na raskrižju Ulice grada Vukovara i Savske ceste.
Međutim, kaos na širem zapadnom dijelu grada je činjenica da su sada na Vukovarskoj ulici u razmaku od nekih 300 metara otvorena dva velika gradilišta.
Naime, na Vukovarskoj ulici u raskrižju s ulicom Florijana Andrašeca radi se nova, treća traka. Potpuno je nevjerojatno da je u Gradu Zagrebu netko zadužen za planiranje radova dopustio otvaranje novog gradilišta dok radovi na proširenju Vukovarske nisu završen.