Kod HNK postavljeni semafori za bicikliste
Cilj radova je usklađivanje uređaja s novom regulacijom prometa, odnosno zbog uvođenja biciklističke staze bilo je potrebno postaviti i semafore za bicikliste.
Podsjetimo, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević ispred Hrvatskog narodnog kazališta gotovo je preko noći maknuo parking-mjesta i povukao dvije biciklističke staze, koje sada spajaju Deželićevu s Masarykovom, podiglo je to burnu raspravu među političarima i Zagrepčanima, a najviše o manjku parking-mjesta u centru i “ugroženoj sigurnosti biciklista”.
Gradski zastupnik Ivica Lovrić kritizirao je što je kod Pravnog fakulteta ukinuto više od 20 parkirnih mjesta u prvoj zoni rekavši da su ih jednostavno prebojali u biciklističku stazu, bez ikakve najave i komunikacije s građanima.
– Diskutabilno je i da je južna biciklistička staza tako postavljena da će u dužini od 50-ak metara automobili dva puta sječi tu stazu i time će biti iznimno ugrožena sigurnost biciklista, ustvrdio je gradski zastupnik Lovrić.
Život u centru grada je luksuz
Međutim, profesor s Fakulteta prometnih znanosti dr. sc. Marko Ševrović kaže da je sve dobro napravljeno.
– Prošao sam nedavno tim dijelom ispred HNK i moram reći da je sve dobro napravljeno. Staza je propisno označena, linije su iscrtane jakom bojom. Što se sigurnosti biciklista tiče, to da se staza presijeca na dva mjesta ne bi trebao biti problem jer je ograničenje brzine 30 km/h. Znači, jedino se nešto može dogoditi zbog ljudske gluposti, nepridržavanja brzine, a ne zbog prometnog rješenja, rekao je Ševrović.
– Mislim da ljudi koji žive u centru moraju napokon osvijestiti da je imati automobil i živjeti u centru grada luksuz. Grad nije nikome dužan osigurati parking u centru, ako želite imati automobil i parking, kupite stan s garažom na periferiji. U svim europskim gradovima centar je za javni prijevoz, pješake i bicikle. Ludo je da svojim automobilom zauzimate javnu površinu u strogom centru i da za to još plaćate povlaštenu parking-kartu, kaže Ševrović.