Klasić: U prometnom kolapsu zarobljeno je na tisuće građana. Tomašević mora preuzeti odgovornost
Na konferenciji za medije posvećenoj prometu Darko Klasić predstavio je istraživanje u sedam europskih gradova kako bi otkrili po kojem je gradu najstresnije voziti.
Naveo je da su gradovi koji su bili dio istraživanja su Kopenhagen, Dublin, Reykjavik, Stockholm, Tallinn, Beč i Zagreb, a da je mjerenje stresa napravljeno tako da se mjerio broj otkucaja srca tijekom vožnje.
Prema tom istraživanju koje je provela tvrtka Discover Cars, prvo mjesto dijele Zagreb i Beč. Oba imaju 25 bodova na ljestvici stresa i živciranja u vožnji, prvi sljedeći grad je Dublin s 9,5 bodova a najmanje stresan grad je Tallinn s 1 bodom.
Nepregledne kolone i zastoji postali svakodnevica
Klasić kaže da samo oni koji ne prometuju na zagrebačkim ulicama mogu biti iznenađeni jer u Zagrebačkom prometnom kolapsu svakodnevno je zarobljeno tisuće građane.
– Nepregledne kolone i zastoji koji traju cijeli dan postali su svakodnevica svih nas na putu do posla i natrag. Nezavršeni ljetni radovi obnove prometnica koji su probili sve rokove, a traju i dalje, te planiranje rekonstrukcija obnova tramvajskih pruga i ulica tijekom jeseni kada je najveći promet na ulicama, glavni su razlozi Zagrebačkog prometnog kolapsa – rekao je predsjednik zagrebačkog HSLS-a.
Naglašava da gradonačelnik Tomislav Tomašević i gradska uprava ne prepoznaju ove probleme u prometu kao niti svoju odgovornost za ovakvo stanje. Smatra kako se problem s prometom uglavnom ignorira i opravdava nedovoljnim ulaganjem u gradski prijevoz kroz više desetljeća.
– U stvarnosti problemi u prometu posljedica su loših odluka i rada gradske uprave, te su Zagrepčane doveli u situaciju potpunog raspada prometnog sustava u gradu i najveće zagađenja zraka uzrokovanog gužvama u prometu, tvrdi Klasić.
Ističe, da je radove i rekonstrukciju ulica i pruga trebalo je pripremiti pravodobno kako se ne bi zatvorile sve bitnije prometnice u centru grada.
– Nedopustivo je da se nije osiguralo da se poslovi rade u tri smjene te da se završe svi radovi do početka školske godine, ističe Klasić.
Javni prijevoz nepouzdan
Također, problem vidi i u javnom prijevozu na kojeg su upućeni građani.
– Postao je manje učinkovit zbog lošeg upravljanja i organizacije javne nabave, kaže Klasić.
– ZET ima 142 nova niskopodna tramvaja od trenutno 187 koji prometuju našim ulicama. U povijesti ZET nikada nije imao veći broj vozila. Tijekom protekle godine preko 40 posto tramvaja nije bilo u voznom stanju zbog lošeg održavanja, a tijekom ljeta bilo je više vozača u smjeni nego ispravnih autobusa, što predstavlja glavni problem javnog gradskog prijevoza a ne nedostatak vozila, objašnjava Klasić.
Smatra i da su loša prometna rješenja poput zatvaranje pojedinih prometnica za promet te sužavanje automobilskih prometnica zbog širenja biciklističkih staza dovela do apsurda da su postavili nove biciklističke staze koje nitko ne koristi kada je kiša, a ista su zagušila umjesto da disperziraju promet na Zagrebačkim ulicama.
– Zagrebački HSLS-u zato poziva gradsku upravu i gradonačelnika Tomislava Tomaševića da se prestanu ponašati kao da se rekonstrukcija i brzina radova njih ne tiču i da krenu konačno nakon tri godine u izradu prometne studije umjesto prakticiranja sada već višegodišnjih ad hoc rješenja, istaknuo je Darko Klasić.