VIDEO

Klasić: Nabavom rabljenih autobusa Tomašević pao na eko testu

Saborski zastupnik Darko Klasić naglašava kako ovom nabavom rabljenih autobusa zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević pada na eko testu i pokazuje da nemaju viziju održivog javnog prijevoza
Zagreb: Darko Klasić o rastu putnih troškova čelnika naših najvećih gradova Patrik Macek/PIXSELL

Nakon njemačkih rabljenih tramvaja koje niti nakon godine dana nismo još ugledali u punom broju Tomašević donio je odluku o nabavi autobusa koje se EU metropole rješavaju, ustvrdio je saborski zastupnik i predsjednik Zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.

– Nakon njemačkih rabljenih tramvaja koje niti nakon godine dana nismo još ugledali u punom broju, gradonačelnik Tomislav Tomašević donio je odluku o nabavi autobusa koje se EU metropole rješavaju. Autobusi su u prosjeku stari 8 godina i ne zadovoljavaju aktualne euro norme zagađenja, što znači da Zagreb u segmentu brige o okolišu ide korak unatrag dok se istovremeno sve europske metropole rješavaju takvih vozila – kaže Klasić i dodaje da su zelena prometna rješenja gradonačelnika i stranke Možemo u Zagrebu su stvorila cjelodnevne prometne gužve te samim time uzrokovala najveće onečišćenje zraka uzrokovanog prometom.

Ističe kako sad Grad Zagreb prvi puta kupuje i rabljene autobuse kojima mislimo zamijeniti plinske autobuse IVECO koji su ekološki prihvatljiviji.

– I to sve dok Možemo! u svojim kampanjama propagira tezu da Europa ne treba štedjeti na zelenim politikama. Zagrepčani su zbog zelenih politika očuvanja staništa kukaca već navikli na nepokošene travnjake i komarce, na porast glodavaca zbog ne odvoza smeća a sada ćemo se očigledno morati priviknuti zbog novih prometnih politika stranke Možemo i na veće zagađenje zraka u prometu. Toliko o zelenim politikama gradske vlasti- kaže saborski zastupnik.

Klasić naglašava kako ovom nabavom rabljenih autobusa zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević pada na eko testu i pokazuje da nemaju viziju održivog javnog prijevoza.

Saborski zastupnik kaže kako je najava gradonačelnika o nabavi novih autobusa na baterije zbog potrebe dekarbonizacije javnog prijevoza u Zagreba loša ideja zbog velikih ograničenja takvih autobusa kao i dugoročne ekonomske isplativosti takvih autobusa.

– HSLS opet predlaže gradskoj upravi da razmotri daljnja ulaganje u plinska vozila i nabavu trolejbusa kao vozila na alternativni pogon izvan tramvajske mreže kao prihvatljivije i ekonomičnije rješenje od baterijskih autobusa – rekao je Klasić.

Smatra da bi kombinacijom trolejbusa s autonomijom izvan kontaktne mreže moglo bi se doseći i mjesta II. zone ZET-a.

– Trolejbus lakše može zaobići neka ograničavajuće prepreke , jer za razliku od tramvaja ne traži izgradnju građevinski i financijski zahtjevne pruge a na ulicama gdje nema kontaktne mreže može prometovati na motorni pogon. Iz tog razloga u HSLS-ovom programu unaprijeđena prometa u gradu Zagrebu nalazi se i ovaj projekt razvoja ovog alternativnog i zelenog javnog prijevoza visoko na listi prioriteta – istaknuo je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.

Grad Zagreb
Politika