Kako zaista izgleda vitualna nastava u Hrvatskoj?
Posljednjih mjeseci najaktualnije pitanje koje se nameće svim učenicima i studentima je kako što uspješnije savladati nastavu iz svojih domova? Internet je preplavljen morem savjeta i preporuka kako organizirati svoje vrijeme, kako ostati motiviran, a nastavnici svaki dan osmišljaju nove i inovativne načine prenošenja gradiva. Kako to zaista izgleda u Hrvatskoj i jesmo li u korak sa svijetom, pogledajte iz primjera virtulane učionice i nastave Opće privatne gimnazije u Zagrebu.
Uvođenjem nastave na daljinu Opća privatna gimnazija prepoznala je priliku kako biti što učinkovitiji te se odmah krenulo s organizacijom edukacije za nastavnike o korištenju edmodo, zoom i skype platformi. Cilj je bio osposobiti nastavnike za rad u virtualnom okruženju. Učenicima je tako na raspolaganju online školsko savjetovanje gdje se učenici i roditelji mogu javiti školskoj psihologinji i dogovoriti termin Skype savjetovanja ili zatražiti savjet ili informaciju, pogotovo u vrijeme pandemije koronavirusa, gdje je stres kod mladih izraženiji. Također, učenicima prvih razreda nudi se mogućnost učenja usvajanja metoda aktivnog učenja i uspješne organizacije vremena.
„Veliki nagalasak stavljen je na realno vrijeme održavanja virtulane nastave. Online nastava nije samo postavljanje materijala, slanje poruka u virtualne učionice, gdje učenici u neko doba dana rješavaju zadatke, pa pri tome nailaze na bezbroj pitanja, a nemaju koga pitati. Virtualno učenje nije jednostrana komunikacija, ono funkcionira na konstruktivan način, u realnom vremenu prema rasporedu sati, učenici se uključuju putem kamera te uz postavljene prezentacije i zadatke sudjeluju u kreiranju nastave. Učenici tako imaju organiziranu nastavu uz unaprijed određen raspored sati koji se održava u realnom vremenu, od 8.30 do 14.00 i s naknadnim konzultacijama do 15.45. Nastava je organizirana u blok satovima, kada god je to moguće.“ – ističe Robert Gun, v.d. ravnatelj Opće privatne gimanzije, koja prijave i upise vrši po dogovoru i koji su i sada u tijeku, te dodaje: „Velika se pažnja posvećuje komunikaciji između nastavnika i učenika kako opterećenje učenika ne bi bilo prekomjerno. Sustavno se provodi informiranje roditelja o postignutim rezultatima, a ukoliko se učenik ne prijavi u 8.30 na sat, roditelj dobiva poruku da učenik nije na nastavi.“
Online nastava i nemogućnost druženja i učenja u zajednici nije prekinula i one izborne ili izvanškoleske aktivnosti. I dalje se održava izborna i fakultativna nastava iz španjolskoga jezika, geografska grupa Putevima braće Seljan, foto grupa i pripreme za polaganje državne mature. Izvannastavne aktivnosti poput školskoga savjetovanja, novinarske grupe koja priprema online izdanje OPG Times, projekata virtualnih putovanja, kreativnih radionica, a učenici također imaju priliku odigrati školski nogometni online turnir FIFA 20. Gimnazija se može pohvaliti izvrsnom prolaznosti na ispitima državne mature, a taj uspjeh nije slučajan. U ovom periodu pandemije, Opća privatna gimnazija, provodi online pripreme za polaganje državne mature. Koncept učenja i priprema je specifičan i proizlazi iz razumijevanja da je za kvalitetno usvajanje znanja neophodno povisiti satnicu obaveznih predmeta na maturi. U svakome razredu uvećan je tjedni broj radnih sati iz hrvatskoga, matematike i engleskoga jezika te se takav način rada proteže kroz sve četiri godine. Matematički gledano učenici OPG-a obavezne predmete tako praktički slušaju 5 godina.
Londonsko učilište postalo je prvo učilište u svijetu koje je još 1858. godine svojim „Vanjskim programom“ uvelo stjecanje prvog stupnja diplome putem učenja na daljinu. 1873. godine s radom počinju prve službene dopisne škole u SAD-u čija se cijela kolektivna organizacija nazivala „Društvo za poticanje studija kod kuće“. Danas su programi obrazovanja na daljinu postali sofisticiraniji i dostupni zbog širenja interneta i digitalne tehnologije. Elitne institucije širom svijeta sada nude otvorene tečajeve, mrežne diplome i internetske satove nastave koji populariziraju ideju obrazovanja s računala. Usporedivši organiziranost zagrebačke gimnazije sa svjetskim načinom rada, razlike gotovo da i nema, dostupnost profesora prilagođena je učenicima, a nastava i svi popratni sadržaji funkcioniraju jednako kao i prije.