IZBORI PRED VRATIMA

Kako kandidati za gradonačelnika Zagreba planiraju riješiti prometne probleme?

S približavanjem lokalnih izbora za gradonačelnika Zagreba, prometna rješenja postaju ključna tema političkih programa kandidata
promet prijedlozi rješenja kandidati gradonačelnik Zagreb Igor Kralj/PIXSELL

Svaki od kandidata nudi specifične prijedloge za poboljšanje infrastrukture i smanjenje prometnih gužvi, nastojeći osvojiti naklonost birača konkretnim planovima.

Bernardić želi pametan promet

Kandidat Davor Bernardić predstavio je svoju platformu “Servus Zagreb”, koja uključuje proširenje tramvajske mreže, izgradnju biciklističkih staza, mostova i javnih garaža. Ključni aspekt njegovog plana je modernizacija javnog prijevoza kroz uvođenje električnih autobusa i tramvaja te digitalizaciju sustava naplate karata. Bernardić također zagovara sinkronizaciju semafora i razvoj funkcionalne biciklističke mreže kako bi se smanjile gužve u prometu.

prometne gužve infrastruktura metro javni prijevoz

Neva Zganec/PIXSELL

– Naš cilj je učiniti Zagreb modernim i održivim gradom u kojem će građani imati brz, učinkovit i ekološki prihvatljiv javni prijevoz. Pametna rješenja poput digitalizacije prometa i novih biciklističkih ruta omogućit će bolju povezanost i smanjenje gužvi – izjavio je Bernardić.

Ivica Lovrić smatra da Zagreb treba metro

Kandidat stranke Plavi grad, Ivica Lovrić, smatra da je ključni korak prema boljoj prometnoj infrastrukturi izgradnja metroa. Predlaže tri linije, pri čemu bi prva, od Zračne luke do Kvaternikovog trga, bila završena već u njegovom prvom mandatu. Osim metroa, Lovrić planira izgradnju Jarunskog i Bundek mosta, 12 javnih garaža te pet podvožnjaka, kao i reorganizaciju autobusnih linija za učinkovitiju povezanost grada.

– Zagreb je jedini glavni grad u Europi bez metroa. Vrijeme je da to promijenimo! Metro će donijeti revoluciju u javnom prijevozu i rasteretiti promet na cestama – naglasio je Lovrić.

prometne gužve infrastruktura metro javni prijevoz

Patrik Macek/PIXSELL

Vedran Jerković više parkinga

Kandidat koalicije Fokus-Centar, Vedran Jerković, fokusirao se na problem nedostatka parkirnih mjesta u Zagrebu. Njegovo rješenje su vertikalni rotacijski parkinzi, koji bi omogućili smještaj većeg broja vozila na manjem prostoru. Ovi sustavi ne zahtijevaju građevinsku dozvolu, što omogućuje njihovu brzu implementaciju. Jerković predlaže i uvođenje ‘flat rate’ parkirne karte te mogućnost rezervacije parkirnih mjesta putem mobilne aplikacije.

– Građani gube previše vremena tražeći parkirno mjesto. S rotacijskim parkinzima omogućit ćemo im brže i jednostavnije rješenje koje će unaprijediti kvalitetu života u gradu – istaknuo je Jerković.

rotacijski parking Vedran Jerković promet Zagreb

Mia Slafhauzer/PIXSELL

Pavle Kalinić traži fleksibilnost u prometu

Kandidat Pavle Kalinić kritizirao je nedavne promjene u regulaciji taksi stajališta u centru grada, posebice u Masarykovoj ulici. Predlaže kompromisno rješenje prema kojem bi ta ulica vikendom bila pješačka zona, dok bi radnim danima ostala otvorena za taksiste i druge korisnike. Smatra da je ključno izbjeći nasumična zatvaranja ulica i omogućiti bolji pristup različitim dijelovima grada.

– Promet u centru Zagreba mora biti prilagođen građanima i gospodarstvu. Naš prijedlog omogućava fleksibilnost koja odgovara i pješacima i vozačima – kazao je Kalinić.

Pavle Kalinić Kandidatura Zagreb promet taksisti

Igor Kralj/PIXSELL

HDZ traži bolje upravljanje prometom

HDZ-ov kandidat Mislav Herman ističe potrebu za boljim upravljanjem prometnom infrastrukturom. Kritizira trenutnu vlast zbog gužvi i zastoja u prometu te predlaže uvođenje bolje prometne signalizacije i optimizaciju semafora kako bi se smanjili zastoji. Također HDZ-ovci žele napraviti rekonstrukciju ključnih prometnica i njihovu prilagodbu modernim standardima. U planu im je i jačanje povezanosti rubnih dijelova grada s centrom putem učinkovitijih autobusnih linija. I oni bi gradili nove javne garaže kako bi se smanjio pritisak na parkiranje u središtu Zagreba, a u planu im je i poboljšanje biciklističke infrastrukture uz osiguravanje sigurnih trasa za bicikliste.

– Zagreb mora biti grad u kojem se građani mogu brzo i sigurno kretati. Naš cilj je osigurati prometna rješenja koja neće stvarati dodatne probleme, već će olakšati svakodnevni život stanovnicima – izjavio je Herman.

Mislav Herman HDZ promet rješenja biciklisti upravljanje prometom

Josip Regovic/PIXSELL

I aktualna vlast ima svoje prijedloge

Aktualni gradonačelnik Tomislav Tomašević fokusira se na održiva prometna rješenja, poput proširenja biciklističkih staza, modernizacije javnog prijevoza te uvođenja pametnih semafora. Njegov ambiciozan plan uključuje izgradnju pet novih cestovnih pravaca do 2028. godine, proširenje Branimirove ulice i Ulice Rudolfa Kolaka, izgradnju Jarunskog mosta te podvožnjaka Medpotoki. Također, planira proširenje tramvajske mreže s investicijama vrijednim 10 milijuna eura.

Promet infrastruktura rješenja

Goran Stanzl/PIXSELL

– Cilj nam je stvoriti prometnu infrastrukturu koja će olakšati kretanje građana i smanjiti prometne gužve. Fokusiramo se na održivost i modernizaciju, a svaki projekt koji realiziramo doprinosi dugoročnom razvoju Zagreba – izjavio je Tomašević.

Osim navedenog, gradska vlast razmatra uvođenje pilot-projekta električnih minibuseva koji bi prometovali užim gradskim ulicama i olakšali povezanost kvartova.

Grad Zagreb
Politika