SVE JE ISTO SAMO NJEGA NEMA

I Tomašević postavlja Bandićeve stupiće. Svaki aluminijski košta 875, u Kini se prodaju za 25 kuna

Baš kao i njegov prethodnik, Tomislav Tomašević kupuje savitljive stupiće od tvrtke Cestodom. Kako bi njegovi kompići-uvoznici više zaradili, Milan Bandić ih je skupo plaćao i sijao posvuda po gradu, pa i na mjesta gdje su bili beskorisni, a Tomašević sada njima omeđuje nove biciklističke staze
Zagreb: Radovi rekonstrukcije javne rasvjete na podvožnjaku Savska – Slavonska avenija trajat će do idućeg ponedjeljka Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Aktualna gradske vlasti i dalje postavljaju iste onakve, preskupe stupiće zbog kojih se nekoć kritiziralo Bandića. Naime, nove su biciklističke staze ograđene velikim brojem elastičnih stupića koje Grad – što se vidi iz Registra javne nabave – dobavlja od tvrtke Cestodom. Nakon što je 2021. Cestodom dobio 81.167 eura (s PDV-om), nakon promjene vlasti 2023. ta je tvrtka potpisala dvogodišnji ugovor s Gradom Zagrebom težak novih 189.500 eura, plus PDV, piše Zagrebi.hr.

Osobe upućene u priču tvrde da je tvrtka Cestodom, uz Pismorad, bila jedna od dvije glavne “bandićevske” firme u području javne nabave, te da su na poslovima s Gradom zaradili milijune.

Bloger Marin Tomaš je upozorio na taj problem, na Zelenom valu izbrojao je 1521 stupić u manje od dva kilometra. Svaki aluminijski stupić košta 875 kuna, a gumeni i više od toga. U Kini se prodaju po 25 kuna. Većina okružuje parkirališna mjesta i nemaju baš nikakav utjecaj na sigurnost prometa. Stupići stoje između automobila koji se kreću u istom smjeru. Postavljeni su stupići što ne da ne povećava ničiju sigurnost, nego je upravo suprotno – ugrožava.

– Postavljeni bez ikakve mjere, razloga, opravdanja, a kamoli sigurnosne studije oni danas vire iz travnjaka, nogostupa, čuvaju kante za smeće, okružuju gradilišta, a često i ukrašuju terase kafića gdje služe za vezivanje pasa i odmaranje nogu posjetitelja”, naveo je Tomaš. Prema podacima koje je tada iskopao na službenim stranicama Zagrebačkih cesta, godišnje se u Zagrebu postavljalo po 4000 stupića, što građane košta godišnje prosječno 3,4 milijuna kuna samo u stupićima, ne računajući trošak ugradnje Zagrebačkih cesta. Uz pitanje “Postaje li Zagreb – Stupnik, Tomaš je upozorio na probleme koje s njima imaju slijepe osobe, hitna pomoć i vatrogasci. Više puta je poslao upit pročelniku u kojem tražim točno tko je osoba odgovorna za način na koji se postavljaju stupići, ali odgovor nije dobio.

Aktualno
Grad Zagreb