Nitko neće u željezničare

HŽ traži 75 radnika. Spremni su platiti sve: smještaj, prekvalifikaciju i još dosta toga…

Zainteresiranih nema, natječaji za posao konstantno propadaju, pa su se u HŽ-u odlučili na drukčiji pristup
Zagreb: Prvi elektromotorni vlakovi HŽ-a za regionalni prijevoz Emica Elvedji/PIXSELL

Za razvoj svakog posla ključni su radnici kojih na našem tržištu kronično manjka, posebno u Hrvatskim željeznicama (HŽ). Zainteresiranih nema, natječaji za posao konstantno propadaju, pa su se u HŽ-u odlučili na drukčiji pristup.

Naime, za gotovo stotinu ljudi spremni su platiti školovanje, smještaj i prijevoz kako bi ih prekvalificirali za rad na pruzi. Nedostaje im prometnika, skretničara, strojovođa, kao i ljudi koji se bave inženjerskim poslom, ističe RTL.

I dok se u cestovnom prometu problemi velikog nedostatka radnika mogu riješiti zapošljavanjem stranaca, na željeznici to nije slučaj. Prosječan radnik na željeznici ima 50 godina i 29 godina radnog staža, a samo do kraja ove godine u mirovinu ih odlazi 120.

Nedostaju im tehničke struke za normalno odvijanje prometa

O nedostatku radnika na željeznici, RTL je razgovarao s voditeljem Odjela za razvoj ljudskih potencijala u HŽ Infrastrukturi Ivicom Jurićem.

– HŽ Infrastruktura, kao i drugi prijevoznici, imaju nedostatak radnika. Kod nas je to najviše izraženo u segmentu osnovnih djelatnosti. Više-manje to su tehničke djelatnosti na razini srednje stručne spreme. To su naši izvršni radnici koji neposredno sudjeluju u odvijanju željezničkog prometa, prvenstveno prometna struka gdje je izražen željeznički smjer, građevinska i elektrotehnička struka, kazao je Jurić.

‘HŽ plaća sve troškove prekvalifikacije’

Dodao je kako su u HŽ-u krenuli s projektom kojim pokušavaju prekvalificirati radnike koji to žele u deficitarna željeznička zanimanja.

– Imamo i natječaj koji je objavljen i bilo bi dobro da svi koji imaju interes i afinitet prema željeznici, da se jave za te struke. S 13 škola u Hrvatskoj smo dogovorili taj postupak, a HŽ Infrastruktura će platiti kompletne troškove prekvalifikacije, istakao je Jurić.

HŽ, inače, traži ukupno 75 ljudi do 45 godina starosti. Plaća im ne samo troškove prekvalifikacije, nego i ostale troškove koji idu uz to, poput troškova smještaja i prijevoza. Natječaj je objavljen na njihovim mrežnim stranicama i na društvenim mrežama te na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

“Javite se, proći ćete postupak selekcije i tko bude odabran, dobro nam došao. Unutra ste u sustavu, proći ćete osposobljavanje, a kasnije uz iskusne mentore postat ćete samostalni radnici”, poručio je Jurić.

Na željeznici ne mogu raditi stranci

Objasnio je i zašto posao na željeznici ne mogu raditi stranci.

– Zato što sva komunikacija se odvija na hrvatskom jeziku. Samo zbog te razine znanja jezika. Može se to s vremenom promijeniti pa stranci usvoje znanja, ali trenutno se mogu javiti samo hrvatski građani“, zaključio je Jurić u razgovoru za RTL.

Hrvatska
Izbor urednika
Ostalo